Brazílsky karneval pomaly ovláda reklama

Mnohým školám samby, ktoré v noci na včera tancovali na sambadróme v Riu de Janeiro, ovplyvnili témy vystúpení ich sponzori. Podľa kritikov tak vychýrený brazílsky karneval získava nový, komerčnejší ráz a stále viac sa podobá reklamnej kampani.


FOTO - REUTERS



Hoci podľa pravidiel je reklama na súťaži škôl samby zakázaná, obchodníci a politici, ktorí teraz začínajú skupiny hudobníkov a tisícok tanečníkov financovať, stále viac diktujú predvádzané témy.

Tento trend poznamenal i nočné predstavenie ostávajúcich siedmich škôl samby pred 60 000 divákmi. Napríklad jedna z najtradičnejších skupín Mangueira mala vo svojom sprievode aj 20 dievčat oblečených v zelených uniformách brazílskej telefónnej spoločnosti Embratel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Domnievam sa, že reklamy veľmi skoro povolia, pretože ich dnes využíva každý. Pomáhajú totiž školám samby prežiť,“ tvrdí jeden zo zástupcov Mangueiry. Rozpočty vystupujúcich skupín v súčasnosti dosahujú milióny dolárov.

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené zmeny sú okrem iného dôsledkom odchodu ilegálnych stávkových magnátov, ktorí predtým financovali školy z chudobných štvrtí. Polícia proti nim však v poslednom čase začala ťaženie a primäla ich pôsobiť len v malom.

Kritici tvrdia, že karneval sa čím ďalej viac odchyľuje od svojich koreňov, pričom tento proces sa podľa nich začal už presunutím sprievodov z ulíc mesta na účelovo postavenú promenádu sambadróm.

„Karneval teraz pripomína reklamnú kampaň,“ hnevá sa Celso de Andrade, organizátor nezávislého sprievodu ulicami, ktorého účastníci tancujú, spievajú a popíjajú väčšinou bez kostýmov. Andradovi sa nepáči, že si mnohí z chudobných obyvateľov nemôžu vstupenku na oslavu dovoliť – 3,50 dolára za najlacnejší lístok totiž zodpovedá sume, s ktorou niektoré brazílske rodiny vystačia týždeň.

SkryťVypnúť reklamu

(čtk, reuters)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 011
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 512
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 433
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 578
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 905
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 458
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 899
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 671
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu