Za prijatie peňazí na účet treba vo väčšine bánk platiť. Ak klient nemá tento poplatok zahrnutý priamo v mesačnom paušále, vyjde ho každé prijatie peňazí na účet dve až päť korún. "Aj pri prichádzajúcej platbe na účet klienta dochádza k pohybu na účte a sú teda potrebné úkony na zrealizovanie pripísania prostriedkov na účet. Cenou za náklady spojené s týmito úkonmi je účtovná položka," tvrdí hovorkyňa Dexia banky Katarína Keráčiková. Klient za prijatie peňazí zaplatí, aj keby prijatá suma bola nižšia, ako je samotná účtovná položka. Ak napríklad niekto pošle na účet hoci aj jeden halier, majiteľ účtu príde o dve až päť korún.
Teoreticky tak možno majiteľa účtu aj zruinovať. Stačí mu poslať na účet jednu korunu v sto transakciách po jednom halieri. Majiteľ účtu potom môže zaplatiť dovedna aj 500 korún. Ak takto dostane na účet 100 korún, zaplatí na účtovných položkách 50-tisíc korún.
Hoci banky spoplatňujú aj posielanie peňazí, tento poplatok býva zahrnutý v niektorých balíkoch služieb. Človek, ktorý má takýto balík, by nezaplatil ani za takéto posielanie halierových platieb nič.
Banky tvrdia, že s takouto zlomyseľnosťou sa doteraz ešte nestretli. Ak by však niekto chcel ich klienta takto poškodiť, vedia mu pomôcť. Majiteľ účtu totiž nemusí súhlasiť s prijatou platbou. "Ak by poškodený klient takéto transakcie reklamoval, banka by mu poplatky stornovala a neočakávané transakcie vrátila späť na účet príkazcu," vysvetľuje hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Eva Güttlerová. (pcs)