Tvorcovia z STV hovoria o zlých zmluvách

BRATISLAVA – Tvoriví pracovníci Slovenskej televízie tvrdia, že koprodukčné zmluvy, podľa ktorých sa pre STV vyrábajú relácie, sú nevýhodné. Takto sa vyrába napríklad Ponorka na Dunaji či Maxihra.

BRATISLAVA – Tvoriví pracovníci Slovenskej televízie tvrdia, že koprodukčné zmluvy, podľa ktorých sa pre STV vyrábajú relácie, sú nevýhodné. Takto sa vyrába napríklad Ponorka na Dunaji či Maxihra.

Za tieto programy platí STV reklamným časom za veľmi nízke ceny. Televízia pritom poskytuje na výrobu často vlastné priestory a techniku. Na obsah má len malý vplyv a vôbec ho nemá na sponzorov, ktorí radi zaplatia priamo koproducentovi za to, že sa objavia v relácii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Televízia v minulom roku získala za reklamu 202 miliónov korún. Monitoring výdavkov Taylor Nelson Sofres hovorí, že STV odvysielala reklamu, za ktorú podľa cien cenníka mala dostať 1,2 miliardy korún.

SkryťVypnúť reklamu

Relácie dodávané zvonku na kľúč sú zrejme výhodným obchodom najmä pre súkromné firmy, STV však o zmluvách s koproducentami nechce hovoriť.

Jednu takúto kópiu zmluvy pre reláciu Maxihra poskytli nespokojenci z televízie poslancom z výboru pre kultúru a médiá. Maxihra je telefonická hra pre deti s playstation, ktorá sa vysiela každý pracovný deň v najsledovanejšom čase vhodnom pre detského diváka. Reláciu pre STV zabezpečuje firma Fima Production, s.r.o.

Podľa zmluvy z roku 2001 mala STV firme zaplatiť všetky náklady na výrobu – 5,5 milióna, televízia to zaplatila reklamným časom, ktorý však mal, ako píše týždenník Trend, podľa cenníka hodnotu 26 miliónov korún. Na tento očividný rozdiel riaditeľ tvorby programov Pavel Bob reagoval tým, že poukázal na zvyčajné rozdiely medzi takzvanou cenníkovou a skutočnou cenou reklamy.

SkryťVypnúť reklamu

Vedenie STV tvrdí, že koprodukčné zmluvy sú výhodné a sú východiskom z krízy. Tvorcovia z prostredia STV zasa tvrdia, že televízia by si vedela vyrobiť relácie lacnejšie sama a navyše so ziskami od sponzorov.

Podľa Trendu si Fima od STV za použitie techniky od firmy Sony v Maxihre vyúčtuje viac ako 7-tisíc korún za jednu reláciu. Sony ich však poskytla Fime zadarmo. „Samotné použitie našich hier je pre nás reklama,“ zdôvodňuje produktový manažér Sony pre playstation Richard Churý. Urobil by tak aj v prípade, keby ho oslovila priamo STV.

Nespokojní zamestnanci STV vkladajú veľké nádeje do poslaneckého prieskumu v televízii, na ktorom boli včera len traja poslanci Budaj, Jarjabek a Andrassy.

MIRKA HOROBOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 786
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 658
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 736
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 693
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 677
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 260
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 209
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 294
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu