V prípade, že klient poštu s touto informáciou nedostal, mal by začať zisťovať, či mu peniaze na účet chodia. Dôchodkové správcovské spoločnosti sprístupnili náhľad na osobné dôchodkové účty cez internet. Zaviedli podobný systém, na akom funguje pasívny internet bankig. Možno teda nahliadnuť do účtu, nemožno však na ňom robiť žiadne zmeny. Klient na webovej stránke svojej správcovskej spoločnosti jednoducho zadá svoje klientske číslo a pridelený PIN kód a získa rýchly prehľad o stave na účte. Identifikačné údaje dostal od správcovskej spoločnosti klient poštou po zriadení účtu.
Klienti, ktorí nemajú prístup na internet, môžu zavolať svojej správcovskej firme na infolinku. Pracovníkovi nadiktujú svoje identifikačné údaje cez telefón a obratom sa dozvedia stav na svojom osobnom dôchodkovom účte.
Jedna z ôsmich dôchodkových správcovských spoločností v snahe informovať sporiteľov zašla ešte ďalej. Každému svojmu klientovi VÚB Generali vydala 'bankomatovú kartu'. Tá je použiteľná v sieti bankomatov VÚB banky, kde môžu klienti vidieť aktuálny stav na svojom dôchodkovom účte. Zo zákona bude musieť každá dôchodková správcovská spoločnosť klientovi raz za rok poslať oficiálny výpis z účtu aj obyčajnou poštou. (tv)
Kontakty na správcovské firmy
d. s. s. | infolinka | web |
Aegon | 0850 123 466 | www.aegon.sk |
Allianz | 0800 111 555 | dss.allianzsp.sk |
Credit Suisse | 0850 111 122 | www.cslife.sk |
ČSOB | 0800 123 723 | www.csobdss.sk |
ING | 0850 111 464 | www.ingdss.sk |
Prvá dôch. sporiteľňa | - | www.pds.sk |
Sympatia-Pohoda | 0800 800 555 | www.sympatia-pohoda.sk |
VÚB Generali | 0800 111 110 | www.vubgenerali.sk |