Turistov sme lákali českou Sněžkou

Turisti, ktorí chcú vystúpiť na Sněžku, by sa nemali ponáhľať do Česka, ale na Slovensko. Takýto dojem museli nadobudnúť návštevníci internetovej stránky štátnej Slovenskej agentúry pre cestovný ruch, ktorá sa k nám snaží pritiahnuť čo najviac zahraničný

Sněžka, ktorá mala lákať turistov na Slovensko, je najvyššou českou horou - má 1602 m. ILUSTRAČNÉ FOTO - ČTK


ch turistov. V snahe o propagáciu Slovenska sa však agentúra trochu sekla - turistov lákala i fotografiou najvyššej českej hory Sněžky.

Omyl odhalila redakcia ekonomického týždenníka Trend, ktorá zisťovala, či sa iba niektorá zo slovenských hôr nápadne Sněžke nepodobá. Pätica pracovníkov Krkonošského národného parku sa však jednoznačne zhodla, že na fotografii sa skutočne vypína najznámejšia česká hora.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chybičku neskôr pripustila i slovenská agentúra, ktorá už snímku z internetovej stránky stiahla. Prešľap vraj urobil dodávateľ fotografií, ktorý medzi slovenské hory zamiešal i Sněžku.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu, že slovenská príroda turistov naozaj láka, nie je to prvý raz, čo za krásy Slovenska vydávame krásy iných krajín.

Prvenstvo má v tomto smere agentúra Fedora Flašíka Donar, ktorá počas predvolebnej kampane HZDS vydávala za slovenské švajčiarske hory.

Pomýlila sa už aj Slovenská agentúra pre cestovný ruch, keď nedávno predstavila ako nové logo Slovenska, s ktorým sa má krajina identifikovať v očiach cudzincov, motýľa. O pár týždňov sa však ukázalo, že podobného motýľa používa aj japonská nadácia, ktorá má na starosti propagáciu krajiny vychádzajúceho slnka v zahraničí. Na svetových výstavách sa tak stretnú mininálne dva podobné motýle. Nové logo si podľa marketingovej riaditeľky agentúry Alexandry Očkayovej zvolili aj preto, lebo bývalý symbol - srdce - nič nehovorilo a malo ho veľa krajín.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenská agentúra pre cestovný ruch za nové logo zaplatila 250-tisíc korún. Dostala ich reklamná agentúra Rubica Creative, ktorú vybrala bez verejnej súťaže a pracujú pre ňu aj bývalí pracovníci kreatívneho oddelenia televízie Markíza, ktorú v minulosti vlastnil Pavol Rusko. Agentúra, ktorá si vytvorenie nového originálneho loga objednala, spadá pod ministerstvo hospodárstva, ktorému šéfuje Rusko.

Okrem nového loga bude našu krajinu agentúra propagovať aj sloganom, ktorý je inšpirovaný bratislavským: "Malé veľké mesto." Jeho nová podoba znie: "Malá veľká krajina." (čtk, rk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 211
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 6 005
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 857
  4. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 441
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 655
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 3 391
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 733
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu