BRATISLAVA - Futbalový zápas Artmedie Bratislava a s Partizanom Belehrad si v priamom prenose televízie JOJ v stredu večer pozrelo približne 400 000 ľudí. V prvom polčase bola sledovanosť 8,6 percenta, druhý polčas si pozrelo 9 percent zo všetkých obyvateľov Slovenska starších 12 rokov.
Sledovanosť zápasu bola takmer rovnaká ako sledovanosť hlavného spravodajstva verejnoprávnej STV v posledných týždňoch. Obe relácie však majú iných divákov a iný vysielací čas.
STV podľa Branislava Zahradníka z vedenia televízie neľutuje, že zápas nevysielala. "Pre nás nebolo reálne kúpiť vysielacie práva za ponúkanú sumu a do 48 hodín predať reklamný čas tak, aby sa nám to oplatilo." Dodal, že nemá informácie, "za akú cenu to nakoniec kúpila JOJ, vzhľadom na vlastnícke prepojenie s Artmediou".
STV ponúkala za práva 150-tisíc korún, JOJ podľa Šport Progresu, ktorý bol sprostredkovateľom predaja vysielacích práv, zaplatila takmer dvojnásobok. Ani JOJ sa podľa našich informácií nepodarilo predať reklamný čas tak, aby sa dalo hovoriť o zisku.
Zahradník povedal, že STV sa športu nevyhýba a aj atletika z Majstrovstiev Európy má svojich fanúšikov. Podľa neho to dokazuje sledovanosť 2,7 percenta, čo je asi 125 000 divákov v čase vysielanie zápasu Artmedie.
Mediálny analytik Radoslav Augustín si myslí, že "JOJ zareagovala promptne a oplatilo sa", čo potvrdil divácky záujem. Pre Markízu by bolo nasadenie zápasu Artmedie podľa neho zbytočné, lebo podobné čísla ako JOJ získava bežným programom. Politika STV je podľa Augustína v prípade nákupu futbalu známa.
JOJ mala v čase futbalového zápasu trhový podiel asi 25 percent, čo znamená, že ho sledoval každý štvrtý človek, ktorý mal zapnutý televízor. Na porovnanie trhový podiel JOJ za celý minulý týždeň bol 14,1 percenta, Jednotky 18,5 percenta, Dvojky 5,5 percenta a Markízy 30,2 percenta. (rk)
Aká bola sledovanosť v čase futbalu
program | sledovanosť | podiel na trhu | počet divákov | |
JOJ | Artmedia-Partizan | 8,8 % | 25,05 % | asi 400 000 |
Jednotka | film Zrazu si tu | 6,6% | 17,9% | asi 300 000 |
Dvojka | ME v atletike | 2,7% | 7,5% | asi 125 000 |
Markíza | film Tvojimi očami | 9,7% | 27,1% | asi 446 000 |
Zdroj: hovorcovia televízií JOJ a STV, čísla za futbal sú priemer vypočítaný z prvého a druhého polčasu