Pre klienta, ktorý si často vyberá peniaze z bankomatu, je výhodnejšie vybrať si banku, ktorá má túto službu zadarmo alebo si za ňu pýta menej peňazí. Tá istá banka môže mať, naopak, drahšie bezhotovostné prevody z účtov než iné banky.
Ušetriť sa dá aj využívaním modernejších foriem komunikácie s bankou. Banky sa cenami snažia motivovať ľudí, aby na vybavovanie svojich obchodov viac využívali internet alebo telefón. Okrem toho banky začali predávať balíky služieb, ktoré sú lacnejšie ako súčet cien jednotlivých služieb z balíka.
„Treba si uvedomiť, že banka nie je charitatívnou organizáciou, je to podnikanie ako každé iné, s cieľom dosahovať zisk,“ hovorí Roman Začka z Tatra banky. Podľa predstaviteľov slovenských bánk výška poplatkov nezohráva pri výbere banky veľkú úlohu. Ľudia pozerajú skôr na výšku úrokov alebo si vyberajú pod vplyvom reklamy. Prípadne idú k tomu, komu veria alebo kde sú spokojní. (gk)