Juščenkov syn si sprivatizoval oranžovú revolúciu

Všetky práva na symboly oranžovej revolúcie vlastní syn ukrajinského prezidenta Andrej Juščenko. Copyright na ne získal hneď po treťom kole prezidentských volieb na konci decembra.

Senzačná informácia by sa na verejnosť pravdepodobne tak skoro nedostala, keby deväťnásťročný Andrej nepopudil ukrajinských novinárov extravagantným životným štýlom.

"Viete o tom, že neexistuje rebríček 10 najbohatších detí Ukrajiny? Ani na to nie je dôvod. Je tu len jeden šampión a jeho meno je Andrej Viktorovyč Juščenko, prezidentov najstarší syn," napísal server Ukrajinská Pravda. Článok odštartoval kauzu a Viktora Juščenka rozčúlil natoľko, že jeho autora označil za masového vraha. Neskôr mu však zavolal a osobne sa mu ospravedlnil za nezvládnuté emócie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Synovo bohatstvo otec prezident vysvetľoval jeho manažérskymi schopnosťami a pracovným vzťahom s nemenovanou konzultačnou firmou. Podľa ukrajinských médií sa teraz ukazuje, že to je inak: ako vlastník všetkých práv na symboly nedávnej revolúcie môže zarábať desiatky miliónov dolárov.

Počas prezidentských volieb sa Ukrajina, najmä hlavné mesto, ponorilo do oranžovej farby. Propagačné materiály od tričiek, cez porcelánové šálky až po futbalové lopty v oranžovej farbe s charakteristickou podkovou a nápisom Tak! (Áno) alebo Juščenko! sa stali hitom a dodnes sú najatraktívnejším suvenírom z Kyjeva.

Tajomstvo majiteľa práv oranžovej revolúcie vyniesol počas internetového chatu magazínu Korespendent zástupca šéfa ukrajinského daňového úradu Mykola Katerynčuk v dobrej viere, že tak vysvetlí, kde Juščenko junior na luxusný život berie.

SkryťVypnúť reklamu

Šéfka tlačového oddelenia ukrajinského prezidenta Irina Geraščenková jeho vyjadrenia neskôr uviedla "na pravú mieru". Práva si zaregistrovala rodina prezidenta, aby ich nezneužili alebo neukradli. Mladý Juščenko navyše podľa nej z toho nemá žiadne komerčné výhody.

Autorom úspešnej kampane je Jaroslav Lesjuk, ktorý vymyslel celý koncept vrátane farby, ktorá dala revolúcii meno. "Je spravodlivé a etické, aby o právach rozhodoval Viktor Juščenko. Keby bol prezidentským kandidátom niekto iný, nebolo by ani podkovy, ani nápisu Juščenko na oranžových symboloch," povedal Lesjuk.

MIREK TÓDA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 648
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 416
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 280
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 416
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 723
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 936
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu