Klienti sa získavajú najmä reklamou

Nebankové subjekty získavajú ľahkoverných klientov najmä masívnou reklamou. Zákon o reklame posudzuje to, či reklama nie je klamlivá, alebo či nie je škodlivá pre detského diváka. Zákon nehovorí, že by sa malo skúmať aj to, či zadávateľ náhodou nezneužíva


Objem prostriedkov investovaných do reklamy (v Sk) v decembri




Celkový podiel na trhu reklamy (v %) v decembri



dôveru ľudí na svoje rizikové podnikanie. „Spôsob reklamy pre takéto spoločnosti zákon neupravuje,“ povedala prezidentka Rady pre reklamu Zuzana Mistríková. Podľa nej základným atribútom, na ktorý kladie zákon dôraz, je len jej pravdivosť v technickom prevedení.

Rada pre reklamu pre nepravdivosť pozastavila doposiaľ len formulku Rizikový stupeň 0 v reklamnom spote Drukos-výnos. Z hľadiska technického spracovania reklamy B.M.G. Invest rada pre reklamu nemala žiadne výhrady. Podľa Mistríkovej je preto dôležitejšia skôr otázka, prečo štát dovoľuje takýmto spoločnostiam robiť reklamu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Logo B.M.G. či Horizontu sa objavuje ako sponzor mnohých podujatí. Najväčším vysielateľom reklamy Horizont Holdingu bola v decembri Slovenská televízia. Podľa Petra Volného, riaditeľa Arbomedie, ktorá dodáva reklamu pre STV, v najbližšom období sa reklama na B.M.G. Invest vysielať nebude, pretože objednávka sa už odvysielala a o žiadnu ďalšiu Horizont neprejavil záujem.

Reklamné spoty nebankových inštitúcií by mal od nového roka schvaľovať Úrad pre finančný trh.

Od začiatku januára platí zákon o cenných papieroch a investičných službách, podľa ktorého musia tzv. nebankové subjekty predložiť Úradu pre finančný trh prospekt investície, ako aj reklamu – oznámenie, inzerát, plagát a iný dokument, obsahujúci oznámenie o verejnej ponuke majetkových hodnôt. Reklama musí obsahovať aj upozornenie, z ktorého vyplýva, že s touto investíciou je spojené aj riziko a doterajší alebo propagovaný výnos nie je zárukou budúcich výnosov. Ak reklama tieto podmienky nespĺňa, Úrad pre finančný trh má právo reklamu zakázať. Zákon ponecháva pre tieto štátom negarantované subjekty určité prechodné obdobie do 30. júna 2002. MIRKA HOROBOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 666
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 435
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 732
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 351
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 436
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 657
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 950
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 237
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu