
Objem prostriedkov investovaných do reklamy (v Sk) v decembri

Celkový podiel na trhu reklamy (v %) v decembri
dôveru ľudí na svoje rizikové podnikanie. „Spôsob reklamy pre takéto spoločnosti zákon neupravuje,“ povedala prezidentka Rady pre reklamu Zuzana Mistríková. Podľa nej základným atribútom, na ktorý kladie zákon dôraz, je len jej pravdivosť v technickom prevedení.
Rada pre reklamu pre nepravdivosť pozastavila doposiaľ len formulku Rizikový stupeň 0 v reklamnom spote Drukos-výnos. Z hľadiska technického spracovania reklamy B.M.G. Invest rada pre reklamu nemala žiadne výhrady. Podľa Mistríkovej je preto dôležitejšia skôr otázka, prečo štát dovoľuje takýmto spoločnostiam robiť reklamu.
Logo B.M.G. či Horizontu sa objavuje ako sponzor mnohých podujatí. Najväčším vysielateľom reklamy Horizont Holdingu bola v decembri Slovenská televízia. Podľa Petra Volného, riaditeľa Arbomedie, ktorá dodáva reklamu pre STV, v najbližšom období sa reklama na B.M.G. Invest vysielať nebude, pretože objednávka sa už odvysielala a o žiadnu ďalšiu Horizont neprejavil záujem.
Reklamné spoty nebankových inštitúcií by mal od nového roka schvaľovať Úrad pre finančný trh.
Od začiatku januára platí zákon o cenných papieroch a investičných službách, podľa ktorého musia tzv. nebankové subjekty predložiť Úradu pre finančný trh prospekt investície, ako aj reklamu – oznámenie, inzerát, plagát a iný dokument, obsahujúci oznámenie o verejnej ponuke majetkových hodnôt. Reklama musí obsahovať aj upozornenie, z ktorého vyplýva, že s touto investíciou je spojené aj riziko a doterajší alebo propagovaný výnos nie je zárukou budúcich výnosov. Ak reklama tieto podmienky nespĺňa, Úrad pre finančný trh má právo reklamu zakázať. Zákon ponecháva pre tieto štátom negarantované subjekty určité prechodné obdobie do 30. júna 2002. MIRKA HOROBOVÁ