Peoplemetre tlačia televízie, aby dávali menej filmov

BRATISLAVA - Ak by televízia JOJ prestala vysielať spravodajstvo, Televízne noviny STV by teoreticky pozeralo asi o pol milióna ľudí viac.

Ukázala to náhoda, keď mali minulý týždeň v utorok vysielače JOJ veľký výpadok a jej spravodajstvo videlo iba 2,2 percenta divákov. Sledovanosť Novín JOJ býva v lete okolo 10 percent a Správy STV, ktoré zvyčajne sleduje asi 8 percent divákov, v ten deň stúpli na 19,1 percenta.

Keby JOJ prestala vysielať správy, hypoteticky by spravodajstvo STV malo rovnakú sledovanosť ako hlavné správy Markízy, ktorá ich vysiela skôr. Tieto čísla si všimol internetový portál medialne.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Analytik a šéfredaktor servera Radoslav Augustín hovorí, že televízie v sezóne 2004/2005 prestávajú často vysielať celovečerné filmy. "Trend je jednoznačný - peoplemetre tak ako v zahraničí, aj na Slovensku vytláčajú z obrazoviek filmy," napísal. Filmy ako-také nie sú pôvodne televíznym formátom a podľa Augustína sa diváci zameriavajú na televízne formáty na pokračovanie.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudovít Tóth, hovorca televízie JOJ, potvrdil, že tento trend je známy vo svete už dlhšie, a tak ako Slovensko dobieha éru reality šou, tak dobieha aj trend poklesu počtu filmov v televízii. "Súvisí to aj s rozšírením DVD prehrávačov, kde sa dajú pozrieť filmy v pohodlí bez reklám a vznikom množstva multiplexov, ktoré uvádzajú film o rok skôr," povedal. Podobne reagovala aj Ivana Semjanová, hovorkyňa televízie Markíza. "Najväčší úspech má u nás pôvodná tvorba."

Podľa Augustína si trh žiada lokálne a divákovi blízke príbehy, pričom ideálna forma výhodná pre televízie a akceptovaná u diváka je seriál. Úspech majú najmä nové české seriály.

Peoplemetre okrem iného odhalili, že Markíza v minulom týždni dosiahla najnižší podiel na trhu od štartu elektronického merania. Prvýkrát bol pod 30 percent, presnejšie 29,3 percenta. "Tieto čísla nás mrzia, klesajúci podiel je však trend, ktorý sa každoročne v tomto ročnom období a počasí opakuje," povedala Semjanová. Iným televíziám sú diváci vernejší. (rk)

SkryťVypnúť reklamu

Z porovnania televízií

Sledovanosť spravodajstva klesla všetkým televíziám, najviac Markíze. Tá dosahovala v zimnom období výnimočne aj takmer dvojnásobnú sledovanosť, ostatné televízie klesli asi o štvrtinu.

Zdroj: medialne.sk, obdobie 27. 6. - 3. 7. 2005

Podiel na trhu: z ľudí, čo práve pozerali televíziu

Sledovanosť: zo všetkých obyvateľov Slovenska nad 12 rokov

Podiel na trhu

Markíza 29,3 %
Jednotka STV 20,1 %
JOJ 13 %
Dvojka STV 5,5 %

Zdroj: medialne.sk, obdobie 4. - 10. 7. 2005

Spravodajstvo - sledovanosť

Televízne noviny Markíza 19,9 %
Noviny JOJ 9,9 %
Správy STV 8,0 %
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 644
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 402
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 728
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 249
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 402
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 741
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 927
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 294
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu