jú.
Denník SME potom oslovil Generálnu prokuratúru, ktorá povedala, že podnet kvôli Kia a jej infraštruktúre dostala a odstúpila ho polícii. Keď si Mahút vypočul túto informáciu od denníka SME, povedal, že "dnes bol pridelený príslušnému vyšetrovateľovi, ktorý bude ďalej konať".
Polícia má podľa zákona 30 dní na to, aby rozhodla, či začne trestné stíhanie. Lehota začala podľa prokuratúry plynúť 7. júla.
Spoločnosť Žilina Invest, ktorá stavbu infraštruktúry manažuje, tvrdí, že momentálne prebieha len archeologický výskum a spevnené plochy, ktoré pripomínajú základy cesty, sú na výskum potrebné.
Riaditeľ Archeologického ústavu Slovenskej akadémie vied Alexander Ruttkay na otázku, ako súvisia základy cesty s ich prácou, povedal, že "výskum s vecami, ktoré spomínate, nemá nič spoločné". Podľa neho ústav momentálne robí výskum v areáli automobilky na pozemkoch, ktoré boli právoplatne vykúpené.
Šéfom výskumu je Peter Bednár. "Momentálne asi s 50 ľuďmi skúmame obrovskú stredovekú osadu z asi 12. až 13. storočia, ktorá je na asi 8 až 10 hektároch tam, kde má byť testovacia dráha automobilky," povedal.
Juraj Súlovec, riaditeľ inšpektorátu Slovenskej stavebnej inšpekcie v Žiline, predvčerom povedal, že podnetom na začatie konania jeho inštitúcie by teoreticky mohol byť aj článok v médiách. Včera, potom ako vlastníci v médiách povedali, že súhlas na stavbu cesty nedali, sa nám s ním spojiť nepodarilo, pretože má dovolenku.
Advokát vlastníkov pôdy, na ktorých sa stavia infraštruktúra, Maroš Uhaľ povedal, že nechápe, "čo je to za demokratický štát, ktorý dovolí vykonávať takéto stavebné práce v takom rozsahu bez toho, aby niekto do toho zasiahol". Podľa neho štát sa neuveriteľne prizerá porušovaniu jedného z najsilnejších ústavných práv, porušovaniu vlastníckeho práva. Uhaľ je spolupracovníkom poslanca a advokáta Miroslava Abelovského.
Autor: rk