Manažérka: Pri hre sme sa bavili ako malé deti!

Prostredie je presýtené informáciami a ľudia sa snažia triediť ich tak, aby ich úplne nepohltili. Ako píše Petr Šindler v knižke Event marketing, klesá účinnosť pososltva klasickej reklamy a firmy preto prichádzajú so stratégiami, ktoré spájajú konkrétny

FOTO


výrobok alebo značku s emóciami spotrebiteľov.

Tak sa dostali aj u nás k slovu eventy - podujatia, ktoré sú niečo viac ako len spoločenské večierky.

Väčšinou sú spojením kvalitného a nápaditého pohostenia v zaujímavom prostredí a inscenovanej hry alebo zážitku, na ktorom spoluúčinkujú aj pozvaní hostia.

Táto kombinácia má ľudí zabaviť a zároveň sa nezvyčajným zážitkom čo najhlbšie zapísať do podvedomia ľudí. Firmy používajú eventy najčastejšie na to, aby presadili výrobok, prípadne posilnili imidž firmy v očiach zákazníkov alebo partnerov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Takéto niečo som zažila prvý krát. Doteraz som vždy bola len na kratších posedeniach alebo športových akciách ako rafting alebo lyžovačka," hovorí manažérka Iveta Pekníková, ktorá sa zúčastnila na niekoľkodňovom evente-hre. Toto podujatie usporiadala firma preto, aby vytvorila lepšie vzťahy medzi vlastnými manažérmi a ich obchodnými partnermi. "Trochu som sa bála, čo tam budem tak dlho robiť, ale bolo to veľmi príjemné a prekvapujúce. Hrali sme vlastne detektívov a bolo to výborné. Bavili sme sa ako malé deti." Zážitok sa však začal používať aj ako forma vnútrofiremnej komunikácie. Podľa odborníkov je event veľmi dobrý spôsob na to, aby sa zamestnávateľ takýmto spôsobom poďakoval ľuďom za dobré pracovné výkony, stmelil kolektív, alebo aj nenápadne našiel zatiaľ neobjavené talenty, tvorivé a vodcovské typy medzi svojimi zamestnancami.

SkryťVypnúť reklamu

Ak nejde len o zábavu, ale o využitie možností eventu na personálne účely - napríklad na personálny audit - vzniká náročnejší projekt. Vtedy je potrebné premyslieť scenár podujatia z hľadiska sledovaného cieľa a využíva sa aj spolupráca odborných hodnotiteľov. Podľa odborníkov sa v takejto situácii dajú lepšie odhaliť možnosti ľudí ako pri "suchom" odbornom testovaní.

"Ešte som sa nestretla s tým, že by zamestnávateľ takýmto spôsobom skúmal možnosti svojich zamestnancov, ale môže to byť zaujímavý nápad," hovorí Iveta Pekníková. "Ale v tom prípade by bolo podľa mňa lepšie, keby ľudia nevedeli, že sú hodnotení. Pretože vtedy by inak vážili svoje kroky a možno by sa ani do hry nezapojili, aby neurobili nejakú somarinu a nepokazili si šance.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 535
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 210
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 915
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 952
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 869
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 810
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 465
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu