O terore napríklad hovorí aj hra Martina Crimpa Krutí a nežní, ktorá práve vyšla v časopise Vlna. "Čím viac sa bojuje proti teroru, tým viac teroru sa tvorí," vraví manželka generála, ktorého boj proti teroristom mal viac sexuálny ako vojenský podtext.
Tabuizované témy násilia riešia vo svojich hrách aj ikony súčasnej drámy Sarah Kane či Mark Ravenhill.
Súbor Divadlo Out of Joint sa bolestivým spoločenským témam venuje systematicky. Jeho produkcia Rozhovory s teroristami sa po turné po Británii práve pred týždňom ukázala novinárom aj v Londýne, a to na scéne Royal Court Theatre, ktoré projekt koprodukovalo. Toto divadlo sa už takmer polstoročie snaží iniciovať hry na pulze doby. Tentoraz sa pri absolútnom načasovaní svojej premiéry "zmýlilo" len o tri dni.
Hra Rozhovory s teroristami sú príkladom tzv. verbatim divadla, ktoré je založené na svedectvách či dokumentoch. Prezentovaná koláž pozostáva z výpovedí teroristu IRA zodpovedného za bombový útok na hotel v Brightone, kurdského revolucionára a politikov.
Robin Soans už v minulej sezóne varil podľa arabsko-židovskej kuchárky. Na pozadí odpozorovaných rečí sa boj medzi týmito národmi ukázal ešte zložitejší ako v šotoch z televíznych novín.
Soansov nový text o teroristoch presahuje podľa novín The Independent rámec žurnalizmu a stáva sa umeleckým dielom. Viacerí na jeho okraj poznamenali, že produkcia nepriamo kladie základné otázky: dá sa terorizmus poraziť vojenskými prostriedkami? Je rozdiel medzi vrahmi a bojovníkmi za slobodu či vieru len v uhle pohľadu?
Koncom júla organizuje Royal Court Theatre konferenciu s podtitulom Ako pochopiť tých, ktorí sú politicky násilní. Diskusia v tomto tradične angažovanom divadle môže byť až neplánovane živá.