Helmut Schuster dostal v polovici júna okamžitú výpoveď. Prevalilo sa totiž, že žiadal od dodávateľov úplatky. Okrem toho sa usiloval získať od Volkswagenu miliónovú zákazku na výstavbu škodováckeho odbytového a oddychového centra vo výške 50 miliónov eur pre súkromnú firmu, na ktorej bol nepriamo zainteresovaný.
Aj predseda celokoncernovej závodnej rady Klaus Volkert musel predčasne odstúpiť. Podľa správ v týždenníkoch Der Spiegel a Focus mal viac ako priateľský vzťah k istej Brazílčanke, ktorá jeho pričinením získala od VW lukratívnu reklamnú zmluvu na mediálne projekty. Okrem toho lietala prvou triedou do Nemecka, pričom náklady na let účtovala závodná rada ako výdavky na rôzne projekty. Podľa denníka Bild-Zeitung zvolal Volkert niekoľkokrát konferencie závodnej rady do Brazílie. Navyše, Brazílčanka ho údajne pravidelne sprevádzala na zahraničných cestách. Pre časopis Focus poprela, že by mala ľúbostný vzťah s Volkertom.
Predseda Predstavenstva VW Bernd Pischetsrieder chce nemilosrdne objasniť všetky podrobnosti škandálu a poveril poradenskú firmu KPMG urobiť hĺbkovú kontrolu. Okrem toho pozastavil podľa informácií denníka Handelsblatt plány postaviť automobilku v Indii - kým sa nevyjasnia všetky okolnosti ohľadom úplatkárstva v Škode Mladá Boleslav.
Do pozornosti sa takisto dostal člen Predstavenstva Volkswagenu Peter Hartz, ktorý je synonymom symbiózy manažmentu, závodnej rady a odborárov. V predstavenstve má tiež na starosti juhoamerický región, teda aj Brazíliu, ktorá je pre Volkswagen dôležitým odbytovým trhom. Okrem toho mal priateľské vzťahy k všetkým trom dosiaľ podozrivým.
Peter Hartz je však takisto osobným priateľom sociálno-demokratického kancelára Gerharda Schrödera a hlavným autorom reformného balíka na pracovnom trhu, ktorý je po ňom aj pomenovaný. Pozorovatelia nemeckej politickej scény preto nevylučujú, že škandál zhorší predvolebný imidž SPD.
Škandál je takisto vodou na mlyn špičkového wolfsburského manažmentu. Oslabuje sa dosiaľ mimoriadne silná pozícia odborárov a závodnej rady. Denník Die Welt konštatuje: "Pischetsrieder chce aféru využiť, aby urýchlil koncernovú reorganizáciu. Prvé náznaky sa vynárajú na obzore: Člen predstavenstva a šéf značkovej divízie Volkswagenu Wolfgang Bernhard chce o dva týždne predložiť racionalizačný plán." Wolfgang Bernhard je uznávaným expertom na ozdravovanie automobiliek a úsporné opatrenia.