Prekvapivo rovnaký kritický názor majú oponenti aj obhajcovia vedenia Slovenskej televízie na to, že verejnoprávna inštitúcia nevysielala charitatívny koncert pre Afriku Live 8.
Koncert vysielalo asi 140 televízií na celom svete a odhady hovoria o dvoch miliardách divákov. Koncert vysielali aj Česká a Maďarská televízia, takže vďaka nim časť divákov aj na Slovensku mohla sledovať vystúpenie Madonny, Robbieho Wiliamsa či legendárnych Pink Floyd, alebo Paula McCartneyho.
Predstaviteľ občianskej iniciatívy Verejnosť za súčasnú STV Vlado Dolinay, ktorá podporuje vedenie televízie, povedal, že mu "je ľúto, že som si nemohol pozrieť tento koncert na STV". Jeho kolega Patrik Lučan dodal, že to však "neznamená, že chceme, aby celé vedenie preto odstúpilo, chyby sa robia všade".
Predstaviteľ iniciatívy kritickej k STV a člen televíznej rady Bohumír Bobocký povedal, že "nebol to prvý charitatívny koncert, ktorý STV neodvysielala, ale dúfam, že posledný".
Riaditeľ televízie Richard Rybníček býval bubeníkom kultovej kapely Bez ladu a skladu, ktorá v textoch ironizovala bývalý režim a v tých časoch aj preto mávala problémy. Rybníček by teda mal poznať silu hudby. Vedenie STV však dôvody nevysielania koncertu nevysvetlilo.
Hovorca Českej televízie Martin Kraft povedal, že za program zaplatili iba niekoľko 100-tisíc korún, čo je lacnejšie, ako keby mali vysielať štandardný plánovaný program, a koncert budú môcť zadarmo reprízovať.
Priamy prenos z koncertu si v Česku na ČT 2 dosiahol 10,9-percentný podiel na trhu. Podiel Jednotky na sledovanosti v poslednom júnovom týždni bol 18,4 percenta, Dvojky 4,3 percenta.
Sledovanosť ČT 2 agentúra, ktorá má na starosti peoplemetrový výskum na Slovensku, zverejniť nesmie bez súhlasu všetkých televízií a bežne sa ani nerobí. (rk)
Informácie z Českej televízie
* ČT 2 vysielala z koncertu 616 minút v priamom prenose.
* V priemere koncert videl každý 10. človek, ktorý mal zapnutý televízor.
* Celkovo koncert pozeralo v Česku asi 199-tisíc ľudí.
* Od 15.00 do 23.00 mala ČT 2 sledovanosť 2,6 a podiel na trhu 10,88 percenta.
* Od 23.26 do 01.40 mala ČT 2 sledovanosť 1,4 a podiel na trhu 14,26 percenta.
* Najväčšia sledovanosť, podiel na trhu 14,92 percenta, bola vo vekovej skupine 35 - 44 rokov.
* Koncert videl každý piaty divák vo veku 15 - 24 rokov, ktorý trávil čas pozeraním televízie.