Bývalý člen dozornej rady spoločnosti Apis sa staral o záujmy tejto skupiny rovnako, ako sa ona starala o jeho záujmy. Napriek tejto ochrane a napriek tomu, čo by nasledovalo, keby ju vláda nezohľadnila, ministri Dzurindovho kabinetu, ktorí svojím rozhodnutím v auguste 2000 o rok predĺžili Devín banke život, sú za svoje hlasovanie plne zodpovední. Ak mohli byť proti vládnej podpore ministri SMK a SOP, mohli a mali tak hlasovať aj ministri SDKÚ, SDĽ a KDH.
Vedenie Národnej banky Slovenska je zodpovedné za to, že nevyužilo svoje právomoci a nezasiahlo v čase, keď už na to malo aj zákonné možnosti. Rovnako je zodpovedné i za skutočnosť, že trestné oznámenia, ktoré mala NBS poslať na príslušné miesta hneď po dohliadke v Devín banke, odoslala až o rok neskôr, keď banka skrachovala. Vedenie NBS síce odvolalo vrchného riaditeľa úseku bankového dohľadu, dvoch riaditeľov a štyroch vedúcich oddelení, ale zároveň vyhlásilo, že „ani jeden z týchto prípadov nesúvisí s krachom Devín banky“. Keby totiž priznalo zodpovednosť úradníkov, priznalo by aj zodpovednosť svoju vlastnú.
O trestnom oznámení, ktoré podala Demokratická strana na „neznámeho páchateľa“, sa už hovorí, že ide iba o výkrik do tmy a že podnet na trestné stíhanie by mal dávať bankový dohľad, ktorý má informácie. Problém je, že bankový dohľad by si mohol nechať iba pre seba, čo sa s jeho podnetmi stalo. To, či sa vôbec začne trestné konanie a proti komu, je však vec verejná. Peniaze, ktoré sa v Devín banke stratili, totiž patria verejnosti - ona sa na ne poskladá.