a podniková rada diskutujú o možnosti zavedenia 5-dňového pracovného týždňa z dôvodu zníženia nákladov v závode vo Wolfsburgu. "Rozhovory vedenia závodu so zástupcami zamestnancov o novom zadelení zmeny prinieslo návrh, podľa ktorého by mal byť 28,8-hodinový pracovný čas (vrátane prestávok) rozdelený na 5 pracovných dní namiesto doterajších 4 dní," povedal viedol nemenovaný zdroj. Podniková rada už predtým odmietla model navrhnutý vedením Volkswagenu, ktorý povoľoval 10-hodinovú zmenu pri produkcii auta Golf a Golf Plus.
Nemecká automobilka chce novým zadelením zmien dosiahnuť zníženie nákladov v závode vo Wolfsburgu, kde na nočné príplatky pripadne takmer 70 miliónov EUR, čo je v prepočte 2,7 miliardy korún.
"Dohodneme sa, možno nie o 2 týždne, ale snáď o 6 týždňov. Nejde nám o to, aby sme na zamestnancov uvalili dodatočné náklady, ale o to, aby sme urobili závod vo Wolfsburgu konkurencieschopnejším," povedal šéf automobilového koncernu Bernd Pischetsrieder.
(tasr)