Záujem o maturitné tablá a stužkové klesá

Až 39 percent študentov, ktorí sa zúčastnili ankety na www.e-tablo, si myslí, že mať maturitné tablo je zbytočnosť. Približne tretina si myslí, že klasické tablá zostanú aj naďalej. Pätina študentov je presvedčená, že v budúcnosti sa budú vyrábať aj ...

Maturitné tablá či stužkové začínajú žiaci považovať za zbytočný luxus, ktorý si často nemôžu dovoliť. Aj preto záujem o ne klesá. Na snímke výhercovia súťaže o najlepšie elektronické tablo, maturanti zo Súkromnej strednej priemyselnej školy animovanej tvorby v Bratislave.

Až 39 percent študentov, ktorí sa zúčastnili ankety na www.e-tablo, si myslí, že mať maturitné tablo je zbytočnosť. Približne tretina si myslí, že klasické tablá zostanú aj naďalej. Pätina študentov je presvedčená, že v budúcnosti sa budú vyrábať aj klasické, aj elektronické, lebo je to zábava. To, že časom budú prevažovať elektronické tablá, si vie predstaviť len päť percent hlasujúcich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Záujem o maturitné tablá podľa ankety pomaly klesá. Tento trend nám potvrdili aj na Združenej strednej škole odevnej a textilnej v Košiciach. "Tento rok som na našej škole veru nevidela žiadne tablo. Ani sa o nich nehovorí, študentov to nezaujíma," hovorí Daniela Kapolková, zástupkyňa riaditeľa školy. Do úzadia podľa nej postupne idú aj stužkové. "Zrejme to bude sčasti kvôli peniazom a sčasti preto, že tieto slávnosti na konci štúdia začínajú mladí považovať tak trochu za zbytočné," hovorí Kapolková.

O súťaž o elektronické tablo na www.etablo malo zatiaľ záujem len pár desiatok škôl. Kým vlani sa do nej prihlásilo 34 maturitných tried, tohto roku ich bolo 49.

Podľa odbornej poroty najlepšie elektronické tablo pripravila 4.A trieda Súkromnej strednej priemyselnej školy animovanej tvorby z Bratislavy (pozrieť si ho môžete na http://www.uat.sk/tablo ) . Trieda tak získala 20 000 korún na prípravu pomaturitného večierka a tiež digitálny fotoaparát, multifunkčné zariadenie a digitálny diktafón. Triedy na druhom a treťom mieste získali na organizáciu stužkovej 15 000 a 10 000 korún.

SkryťVypnúť reklamu

Kategóriu o Najpopulárnejšie tablo vyhrali žiaci 4.A z Gymnázia Poštová v Košiciach (http://4a.omikr0n.com), čím získali 10 000 korún na organizáciu stužkovej.

V priebehu súťaže navštívilo stránku www.etablo.sk  37 000 návštevníkov. (sr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 688
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 470
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 464
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 458
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 564
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 998
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu