"U nás sa account manažér podieľa tvorivo aj na návrhoch a musí to byť tvorivý človek, aby vedel našu ponuku klientom správne predniesť," hovorí Marek Veselický z firmy Farbyka. "On získava od klienta tiež kompletné zadanie a od tej chvíle je všetko jeho starosť - musí sprostredkovať všetky informácie medzi klientom a našou firmou a koordinovať všetky činnosti."
Najdôležitešjou vlastnosťou account manažéra je komunikatívnosť. "Mal by to byť vysokoškolsky vzdelaný človek, pretože keď máte vysokú školu, máte predsa len viac informácií, lepšie sa viete zorientovať a menej vecí vás zaskočí," hovorí Marek Veselický a vzápätí dodáva: "Ale nie je to podmienka - sú ľudia, ktorí majú tri vysoké školy a pritom sú v živote svojím spôsobom stratení a sú veľmi šikovní stredoškoláci, ktorí sa dokážu veľmi dobre adaptovať na akúkoľvek situáciu. Človek, ktorý by chcel takúto funkciu zastávať u nás, musí byť dobrý obchodník a mohol by mať aj nejaké finančné alebo ekonomické vzdelanie, ale zároveň musí byť aj tvorivý. Vek nerozhoduje. Myslím, že je hlúposť Ak firmy nechcú prijať ľudí starších ako 35 rokov. Starší majú možno menej tých "trendových" informácií, ale zato oveľa väčšie životné skúsenosti."
(gal)