aby Francúzi prestali kupovať drahšie modely vlastnej značky. Strategicky však má Renault s Daciou ďalekosiahle plány: podľa internetového denníka Spiegel Online by rumunská dcérska spoločnosť mala vyrobiť do roku 2010 milión automobilov.
Dacia Logan sa vyrába v Rumunsku a Rusku. Renault chce toto vozidlo čoskoro vyrábať aj v Maroku, Kolumbii, Iráne a Indii. Pôvodne bol Logan určený pre trhy v strednej a východnej Európe, Ázii a Afrike. Neočakávane pozitívny ohlas však presvedčil manažérov Renaultu, aby ho začali ponúkať aj v západnej Európe.
Lacným autám sa bude podľa ekonómov dariť aj na najväčšom európskom trhu - v Nemecku. Súčasnému šampiónovi v tejto cenovej kategórii do 10-tisíc eur, automobilu Fox z dielne wolfsburského koncernu Volkswagen, sa v týchto dňoch vynára vážna konkurencia. Daciu Logan začali v Nemecku predávať dnes a najlacnejšia verzia bude stáť len 7200 eur.
Predstaviteľka nemeckej pobočky Renaultu Stefanie Oberhaupt vyhlásila, že tento rok je cieľom predať v Nemecku šesťtisíc Loganov. "Nemci sa po zdražovaní benzínu a slabom raste platov čoraz častejšie pozerajú na ceny áut," citoval automobilového experta Hypovereinsbank Albrechta Denninghoffa denník Mitteldeutsche Zeitung. Okrem toho sa podľa ekonóma malé vozidlá stali medzičasom módnou záležitosťou, sú "in".
Profesor Wolfgang Meinig z univerzity v Bambergu podčiarkol pre Die Welt, že o Daciu Logan budú mať v Nemecku záujem ľudia, ktorí by si inak chceli kúpiť ojazdené auto vyššej strednej triedy. "Budú totiž premýšľať, či nie je výhodnejšie zaobstarať si za tie isté peniaze nové vozidlo - vrátane dvojročnej záručnej lehoty a optimalizovanej spotreby," podotkol Meining. Nemecko teda čaká konkurenčný boj medzi ojazdenými a lacnými novými autami.
Pozoruhodný pohľad na prienik Dacie Logan na západoeurópske trhy má denník Berliner Zeitung: "Že sa Logan kupuje aj v starej Európe, odhaľuje presúvajúce sa zóny blahobytu v celosvetovom meradle omnoho jasnejšou rečou ako mnohé konferencie o následkoch globalizácie."