Streda, 3. marec, 2021 | Meniny má Bohumil, BohumilaKrížovkyKrížovky

Terry Jones nepozná tabu

Čiernym humorom a nekompromisným sarkazmom sa vyznačujú členovia už neexistujúcej komediálnej skupiny Monty Python. Dokázali vytočiť kdekoho, nič im nebolo sväté, ani vážená história britského impéria, tým menej náboženské tradície. Režisér, herec, spisov


FOTO - REUTERS



ateľ a milovník českého piva Terry Jones, jeden zo zakladajúcich členov tejto kacírskej partičky, má práve dnes šesťdesiat rokov. „Aký koniec? Veď sa nikdy nezačala! Len sme sa zišli, urobili seriál a pár filmov. Aká skupina? Nežili sme spolu ani nespali, jeden bol homosexuál, ale nikto z nás sa mu nepáčil.“

V roku 1969 sa ostrovné kráľovstvo rozdelilo na dva ostro nezmieriteľné tábory: televízia BBC prišla s pásmom skečov, gagov a paródií Monty Pythonov lietajúci cirkus, v ktorom päť domácich vysokoškolských umelcov plus jeden americký výtvarník obrátili anglický humor naruby. Terry Jones, Graham Chapman, John Cleese, Eric Idle, Michael Palin a Terry Gilliam si získali ctiteľov i odporcov. Za šesť rokov nakrútili 45 dielov voľného seriálu. Jones sa uplatnil aj ako neodolateľný predstaviteľ väčšiny ženských rolí. „Dohodli sme sa, že ženy bude hrať ten z nás, kto má najmenší penis. Ale John Cleese väčšinou nechce, tak ich musím hrať ja,“ vysvetľuje Jones.

Skryť Vypnúť reklamu

Prvým veľkým filmom bola paródia na legendy o Artušovi a rytieroch - Monty Python a svätý grál (1975), ktorú Jones spolu s Gilliamom režíroval. „Ďalší film Život Briana zachránil George Harrison, ktorý doň investoval dva milióny dolárov. Vlastne si kúpil najdrahší lístok do kina,“ hovorí Jones. Posledné kolektívne a asi najkontroverznejšie dielo Monty Pythonov zmysel života spolurežíroval Jones v roku 1983.

V roku 1998 na festivale v Karlových Varoch uviedol rozprávku Žabákove dobrodružstvá, ktorú nakrútil podľa vlastného scenára. „Môj problém je v tom, že nemám dostatok scenárov. Vzorom mi je pritom Woody Allen, ktorého neznášam pre jeho pracovitosť. Každý však nemôže byť Shakespearom svojej doby,“ dodáva. (čtk)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  2. Študuj aj popri zamestnaní! Moderná vysoká škola!
  3. Čo zamestná mladého človeka v dobe 4.0?
  4. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  5. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  6. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  7. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  8. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  9. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  2. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  3. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  4. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  5. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  6. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  7. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  8. 26 years of providing you with essential information
  9. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  10. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 20 429
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 105
  3. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 395
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 7 197
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 7 090
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 650
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 6 242
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 161
  9. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 024
  10. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 6 016
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu