Marketingové oddelenie deťom

Netajím sa tým, že marketingové ťahy v štýle "kúpte si náš výrobok, prispejete deťom" považujem za zneužívanie ľudskej dobroty a i samotných detí.

Netajím sa tým, že marketingové ťahy v štýle "kúpte si náš výrobok, prispejete deťom" považujem za zneužívanie ľudskej dobroty a i samotných detí.

Každému je snáď jasné, že pre mamutie nadnárodné koncerny nie je problém poukázať financie na hocijaký účel a vo veľmi krátkom čase. Nie je preto potrebné brnkať ľudom na citovú strunku. Je veľa príkladov, keď je konané dobro schované a nijako sa nechváli. Preto neznášam tieto akcie.

Najnovšie som na marketingové hyeny narazil pri jogurte Danone. Jeho cena je plus mínus 10 Sk. Na obale ma zaujali do očí bijúce písmená "Deťom" a menším písmom napísané "kúpou tohto výrobku venujete 10 halierov na pomoc deťom s onkologickými ochoreniami". O. k., povedal som si a začal som počítať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Desať halierov tvorí približne 1 % z ceny jogurtu. Odhadom som vyrátal plochu téglika a vrchného obalu, v ktorom bol zabalený, a vypočítal som podiel nápisu "Deťom". Približne 3 %. Neskôr som navštívil stránku www.danone.sk, kde som taktiež našiel obrázok propagujúci túto akciu. Pomer jeho plochy na celkovej ploche stránky bol 8 %.

Navrhujem zákonodarcom, aby schválili zákon, podľa ktorého budú musieť firmy prispieť na proklamovanú dobročinnosť prostriedkami, ktorých výška bude minimálne ohraničená mierou propagácie tejto dobročinnosti. Predstavte si, že za každý bilbord, téglik či banner by museli poskytnúť nejaké prostriedky. V tomto prípade minimálne 3 % z ceny jogurtu.

A je vlastne všetko s kostolným poriadkom? Dobročinnosť je značka, ktorá sa naliepa skoro všade. Existuje inštancia, ktorá skontroluje, či táto značka nie je zneužitá?

SkryťVypnúť reklamu

likavcan.blog.sme.sk

Autor: FILIP LIKAVČAN

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 812
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 652
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 740
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 691
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 672
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 260
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 197
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 292
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu