ILUSTRAČNÉ FOTO - MARIAN JASLOVSKÝ |
Vedci v Aucklande skúmali skupinu asi 850 mladých ľudí, ktorí chceli prestať fajčiť. Posielali im päť motivačných odkazov denne týždeň pred dátumom, ku ktorému sa rozhodli s fajčením skoncovať, ale aj ďalšie štyri týždne. Potom sa frekvencia odkazov znížila na tri týždne počas ďalších piatich mesiacov. Druhá, kontrolná skupina nedostávala žiadne motivačné odkazy. Šesť týždňov po "dni D", ku ktorému sa mladí fajčiari rozhodli so zlozvykom skončiť, uvádzalo 28 percent ľudí zo skupiny motivovanej správami na mobilné telefóny, že stále ešte nefajčia, kým pri kontrolnej skupine to bolo 13 percent. Vedci potom desatinu príslušníkov oboch skupín testovali na príznaky fajčenia a tento test ukázal, že asi polovica tých, ktorí tvrdili, že prestali, v skutočnosti ďalej fajčia. Tak či tak, pomer skupín sa tým nezmenil.