
Fínsky pilot F1 Mika Häkkinen a šéfkonštruktér McLarenu Adrian Newey majú po VC Malajzie o čom premýšľať. Konkurencia vo Ferrari na začiatku novej sezóny jazdí v rýchlejších autách a vyhráva jedny preteky za druhými. FOTO - HOCH ZWEI
druhý hneď za M. Schumacherom a konkurencia jazdila za nimi so značným odstupom. Po dvoch pretekoch zo 17-dielneho seriálu MS má Ferrari v Pohári konštruktérov 30 z maximálnych 32 bodov a M. Schumacher vedie s 20 bodmi (hodnotenie jazdcov: 1. miesto - 10 bodov, 2. miesto - 6, 3. miesto - 4).
„V súčasnosti nikto nemôže dostihnúť Ferrari a možno predpokladať, že jazdci v červených autách skončia prví-druhí aj v ďalších pretekoch,“ skonštatoval po Veľkej cene Malajzie Eddie Jordan, šéf tímu Jordan. Práve jeho jazdec Heinz-Harald Frentzen minulý týždeň za jednu z predností Ferrari označil extrémne dobré zrýchlenie z pomalých zákrut, čo by vraj mohol byť signál, že tím z Maranella používa zakázanú trakčnú kontrolu zadných kolies - teda systém zabraňujúci pretáčaniu kolies pri zrýchlení. Technici Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA) ale nič nelegálne nezistili, všetko zostáva na úrovni dohadov až do aprílovej Veľkej ceny Španielska, keď zákaz elektronickej kontroly trakcie zrušia.
Frustráciu cítiť z anglicko-nemeckého tábora McLaren-Mercedes, ktorý v minulom roku až do konca konkuroval Ferrari a v predchádzajúcich dvoch sezónach v efjednotke kraľoval. „Fakt je, že naše autá v súčasnosti nie sú dostatočne rýchle. Ferrari nám teraz vracia to, čo sme mu my robili v roku 1998,“ poznamenal jazdec strieborných šípov David Coulthard zo Škótska. Fín Häkkinen vyhral pred Coulthardom posledné preteky ročníka 1997 a v takomto poradí prešli cieľom aj na VC Austrálie a VC Brazílie. Až potom sa uchytil aj Ferrari so Schumacherom.
Podľa Coultharda môže trvať mesiac, kým sa McLaren zlepší, aby sa rýchlosťou mohol vyrovnať Ferrari. Najbližšie sa však už 1. apríla sa jazdí Grand Prix Brazílie v Sao Paule, kde je doma Barrichello. McLaren tento týždeň intenzívne testuje v Barcelone a svojmu rivalovi Ferrari by sa chcel vyrovnať na prvej európskej VC San Marina v Imole 15. apríla.
Ani v ťažkých chvíľach sa snažil nestratiť zmysel pre humor Mika Häkkinen, keď po 6. mieste v Malajzii poznamenal: „Vôbec to nevidím tak čierno. Veď vlani som po dvoch pretekoch nemal ani bod a teraz mám jeden…“ V úvode minulého ročníka lietajúceho Fína po banálnych chybách dva razy zradil motor, teraz je problém v aerodynamike, a to robí technikom McLarenu na tvári hlboké vrásky.
ONDREJ GAJDOŠ