Räikkönen zariskoval, no prihral výhru Alonsovi

NÜRBURGRING - Kimi Räikkönen bojoval do posledného kola o víťazstvo na Veľkej cene Európy na nemeckom okruhu Nürburgring. Usmievavý Fín tu mohol zavŕšiť víťazný hetrik, keď vyhral predchádzajúce dve podujatia. No nestalo sa. Ešte do posledného kola ...

Na haváriu krátko po štarte doplatili aj Ralf Schumacher na Toyote (vpravo dole) a jazdec BMW Williams Mark Webber (vľavo dole). FOTO - REUTERS

NÜRBURGRING - Kimi Räikkönen bojoval do posledného kola o víťazstvo na Veľkej cene Európy na nemeckom okruhu Nürburgring. Usmievavý Fín tu mohol zavŕšiť víťazný hetrik, keď vyhral predchádzajúce dve podujatia. No nestalo sa. Ešte do posledného kola vchádzal na prvej priečke. Na cieľovej rovinke však nevydržal záves pravého predného kolesa. Úporne bojujúci Räikkönen skončil po dvoch otočkách v bariére. Z výhry sa po štvrtý raz v sezóne tešil Fernando Alonso. Vďaka ďalším desiatim bodom v hrsti má v hodnotení šampionátu mladý Španiel výrazný 32-bodový náskok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na Nürburgringu odjazdili pretekári formuly 1 nádherné preteky. Poradie sa často menilo, vo vedení sa vystriedali štyria pretekári a nebola núdza o napínavé súboje. Najviac však určila poradie hromadná kolízia hneď v úvode. Rýchly Montoya sa priplietol do cesty Webberovi, čo Austrálčan nestihol ubrzdiť a po kontakte s McLarenom odletel do štrku. V tlačenici sa zrazilo niekoľko ďalších vozidiel. Do boxov zamierili Sato (BAR) a Ralf Schumacher (Toyota). Ďalší, aby sa vyhli zrážke, nabrali veľkú stratu. Tak sa po prvom kole ocitli na chvoste štartového poľa Michael Schumacher (13.), Montoya (12.) a Barrichello (9.). Na okruhu so širokými a rýchlymi rovinkami sa však všetci traja čoskoro vrátili do hry o dobré umiestnenie. Najviac si po chaose polepšil David Coulthard.

SkryťVypnúť reklamu

Smoliarom víkendu sa stal Kimi Räikkönen. Hromadnej zrážke na začiatku sa vyhol a preteky mal vynikajúco rozbehnuté. V 29. kole však urobil chybu, keď vyšiel mimo trate. Odvtedy pneumatiky polepené nečistotami nedržali automobil dobre na trati, a preto musel severan tvrdo brzdiť. Tvrdé brzdy si najviac odniesla pravá predná pneumatika. Už desať kôl pred koncom svojím nepravidelným tvarom ohrozovala bezpečnú jazdu. Pri vysokej rýchlosti silno vibrovala. Monopost sa na rovinkách viditeľne triasol. Napokon v poslednom kole utrhla celý predný záves. Räikkönen riskoval, keď naplno jazdil s takým hendikepom. Riziko podstúpil, aby pred seba nepustil rivala v boji o titul Fernanda Alonsa. I tak všetky body získal práve jazdec Renaultu. Kimi vyšiel naprázdno.

SkryťVypnúť reklamu

Vynikajúce druhé miesto získal bezchybnou jazdou Nick Heidfeld. Nemec zopakoval svoje umiestnenie z predchádzajúcej Veľkej ceny. No oveľa väčší progres nastal v tíme Ferrari. Po katastrofálnych výsledkoch dotiahol červený monopost na treťom mieste Rubens Barrichello. Sedemnásobný šampión Schumacher sa zaplietol v hromadnej kolízii a nevyhol sa ani viacerým chybám, i tak však došiel na slušnom piatom mieste. Pred ním skončil jeho bývalý konkurent David Coulthard z tímu Red Bull. Na štarte bol síce Škót až dvanásty, ale v 19. kole mu už patrila prvá priečka. Klesol až po treste za prekročenie rýchlosti v boxoch.

Nürburgring ponúkol veľmi napínavé preteky do posledného momentu. Víťazstvom Alonso získal vysoký náskok, McLaren je však viditeľne rýchlejší ako konkurencia. Räikkönen to bude môcť dokázať opäť o dva týždne na Veľkej cene Kanady v Montreale. (sb)

SkryťVypnúť reklamu

Veľká cena Európy

(59 kôl - 303,715 km)

1. Fernando Alonso (Šp.) Renault 1:31:46,648

2. Nick Heidfeld (Nem.) Williams +16,5

3. Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari +18,5

4. David Coulthard (V.Brit.) Red Bull +31,5

5. Michael Schumacher (Nem.) Ferrari +50,4

6. Giancarlo Fisichella (Tal.) Renault +51,9

7. Juan Pablo Montoya (Kol.) McLaren +58,1

8. Jarno Trulli (Tal.) Toyota +1:11,0

9. Vitantonio Liuzzi (Tal.) Red Bull +1:11,5

10. Jenson Button (V.Brit.) BAR +1:35,7

11. Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren + 1 kolo

12. Takuma Sato (Jap.) BAR + 1 kolo

13. Jacques Villeneuve (Kan.) Sauber +1 kolo

14. Felipe Massa (Braz.) Sauber +1 kolo

15. Tiago Monteiro (Port.) Jordan +1 kolo

Priebežné poradie (body)

SkryťVypnúť reklamu

Jazdci

1. Alonso 59

2. Räikkönen 27

3. Trulli 27

4. Heidfeld 25

5. Webber 18

6. Fisichella 17

7. Ralf Schumacher 17

Konštruktéri

1. Renault 76

2. McLaren 53

3. Toyota 44

4. Williams 43

5. Ferrari 31

6. Red Bull 19

7. Sauber 7

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 665
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 435
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 732
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 345
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 436
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 662
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 950
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 241
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu