Na haváriu krátko po štarte doplatili aj Ralf Schumacher na Toyote (vpravo dole) a jazdec BMW Williams Mark Webber (vľavo dole). FOTO - REUTERS
NÜRBURGRING - Kimi Räikkönen bojoval do posledného kola o víťazstvo na Veľkej cene Európy na nemeckom okruhu Nürburgring. Usmievavý Fín tu mohol zavŕšiť víťazný hetrik, keď vyhral predchádzajúce dve podujatia. No nestalo sa. Ešte do posledného kola vchádzal na prvej priečke. Na cieľovej rovinke však nevydržal záves pravého predného kolesa. Úporne bojujúci Räikkönen skončil po dvoch otočkách v bariére. Z výhry sa po štvrtý raz v sezóne tešil Fernando Alonso. Vďaka ďalším desiatim bodom v hrsti má v hodnotení šampionátu mladý Španiel výrazný 32-bodový náskok.
Na Nürburgringu odjazdili pretekári formuly 1 nádherné preteky. Poradie sa často menilo, vo vedení sa vystriedali štyria pretekári a nebola núdza o napínavé súboje. Najviac však určila poradie hromadná kolízia hneď v úvode. Rýchly Montoya sa priplietol do cesty Webberovi, čo Austrálčan nestihol ubrzdiť a po kontakte s McLarenom odletel do štrku. V tlačenici sa zrazilo niekoľko ďalších vozidiel. Do boxov zamierili Sato (BAR) a Ralf Schumacher (Toyota). Ďalší, aby sa vyhli zrážke, nabrali veľkú stratu. Tak sa po prvom kole ocitli na chvoste štartového poľa Michael Schumacher (13.), Montoya (12.) a Barrichello (9.). Na okruhu so širokými a rýchlymi rovinkami sa však všetci traja čoskoro vrátili do hry o dobré umiestnenie. Najviac si po chaose polepšil David Coulthard.
Smoliarom víkendu sa stal Kimi Räikkönen. Hromadnej zrážke na začiatku sa vyhol a preteky mal vynikajúco rozbehnuté. V 29. kole však urobil chybu, keď vyšiel mimo trate. Odvtedy pneumatiky polepené nečistotami nedržali automobil dobre na trati, a preto musel severan tvrdo brzdiť. Tvrdé brzdy si najviac odniesla pravá predná pneumatika. Už desať kôl pred koncom svojím nepravidelným tvarom ohrozovala bezpečnú jazdu. Pri vysokej rýchlosti silno vibrovala. Monopost sa na rovinkách viditeľne triasol. Napokon v poslednom kole utrhla celý predný záves. Räikkönen riskoval, keď naplno jazdil s takým hendikepom. Riziko podstúpil, aby pred seba nepustil rivala v boji o titul Fernanda Alonsa. I tak všetky body získal práve jazdec Renaultu. Kimi vyšiel naprázdno.
Vynikajúce druhé miesto získal bezchybnou jazdou Nick Heidfeld. Nemec zopakoval svoje umiestnenie z predchádzajúcej Veľkej ceny. No oveľa väčší progres nastal v tíme Ferrari. Po katastrofálnych výsledkoch dotiahol červený monopost na treťom mieste Rubens Barrichello. Sedemnásobný šampión Schumacher sa zaplietol v hromadnej kolízii a nevyhol sa ani viacerým chybám, i tak však došiel na slušnom piatom mieste. Pred ním skončil jeho bývalý konkurent David Coulthard z tímu Red Bull. Na štarte bol síce Škót až dvanásty, ale v 19. kole mu už patrila prvá priečka. Klesol až po treste za prekročenie rýchlosti v boxoch.
Nürburgring ponúkol veľmi napínavé preteky do posledného momentu. Víťazstvom Alonso získal vysoký náskok, McLaren je však viditeľne rýchlejší ako konkurencia. Räikkönen to bude môcť dokázať opäť o dva týždne na Veľkej cene Kanady v Montreale. (sb)
Veľká cena Európy
(59 kôl - 303,715 km)
1. Fernando Alonso (Šp.) Renault 1:31:46,648
2. Nick Heidfeld (Nem.) Williams +16,5
3. Rubens Barrichello (Braz.) Ferrari +18,5
4. David Coulthard (V.Brit.) Red Bull +31,5
5. Michael Schumacher (Nem.) Ferrari +50,4
6. Giancarlo Fisichella (Tal.) Renault +51,9
7. Juan Pablo Montoya (Kol.) McLaren +58,1
8. Jarno Trulli (Tal.) Toyota +1:11,0
9. Vitantonio Liuzzi (Tal.) Red Bull +1:11,5
10. Jenson Button (V.Brit.) BAR +1:35,7
11. Kimi Räikkönen (Fín.) McLaren + 1 kolo
12. Takuma Sato (Jap.) BAR + 1 kolo
13. Jacques Villeneuve (Kan.) Sauber +1 kolo
14. Felipe Massa (Braz.) Sauber +1 kolo
15. Tiago Monteiro (Port.) Jordan +1 kolo
Priebežné poradie (body)
Jazdci
1. Alonso 59
2. Räikkönen 27
3. Trulli 27
4. Heidfeld 25
5. Webber 18
6. Fisichella 17
7. Ralf Schumacher 17
Konštruktéri
1. Renault 76
2. McLaren 53
3. Toyota 44
4. Williams 43
5. Ferrari 31
6. Red Bull 19
7. Sauber 7