Ingrid Brocková zo Svetovej banky povedala, že vysvetľovanie reforiem v zdravotníctve "nie je také dobré, ako v prípade dôchodkovej reformy, ale sú naštartované aktivity, ktoré robí firma Omnipublic".
Podľa Brockovej plán kampane sa plní, aj keď verí, že to v nasledujúcich mesiacoch zlepší. Aktivity agentúry možno nie sú až také viditeľné, lebo konferencie sú len pre odborníkov, hovorí Brocková. Pri dôchodkovej reforme pomohli aj súkromné firmy, ktoré lákali klientov. "Peniaze, ktoré idú z banky, si sledujeme, ostatné nie."
Eduard Kováč, generálny sekretár Slovenskej lekárskej komory, ktorá má asi 18-tisíc členov, povedal, že pozvánku na konferenciu dostala komora raz. Organizátor si podľa neho neželal diskusiu. Kováč vie len o dvoch publikáciách pre laickú verejnosť: o poplatkoch a o liekoch. "Lekári čo-to vedia len o publikácii o poplatkoch a aj to si porovnávajú s viacerými zdrojmi, napríklad s informáciami z článkov v novinách."
Ladislav Pásztor, šéf Asociácie súkromných lekárov, ktorá má vyše 3-tisíc členov, povedal, že pozvánky dostal na všetky konferencie. Asociácia je aj spoluorganizátorom vzdelávacieho cyklu Akadémia pre ambulantný sektor, na ktorej sa doteraz zúčastnilo asi tisíc ľudí. Lekári tam podľa neho dostanú materiály o poplatkoch aj o zásadných otázkach reformy, alebo si ich môžu objednať. "Záujem je dostatočný."
Na čo išlo 47 miliónov korún
- 74 inzerátov v 42 médiách (nie elektronických),
- 3 internetové kampane na štyroch serveroch v celkovom trvaní 24 týždňov,
- 10 druhov tlačovín v celkovom náklade viac ako 5 miliónov kusov,
- 16 odborných podujatí pre 3 700 účastníkov,
- 19 000 sprievodných tlačových materiálov,
- cyklus pre ambulantných lekárov "Akadémia pre ambulantný sektor"
- stránka www.novezdravotnictvo.sk
(Zdroj: ministerstvo zdravotníctva)
Autor: ROMAN KRPELANINGRID DROZDÍKOVÁ