
Herečka Sophie Marceauová. FOTO – SPI
USA 2001, 91 minút. Scenár: Hank Nelken, Greg DePaul. Réžia: Denis Dugan. Hrajú: Steve Zahn, Jack Black, Jason Biggs, Amanda Peetová, Amanda Detmerová, R. Lee Ermey a Neil Diamond.
Darren, Wayne a J. D. sú priatelia už od piatej triedy. Všetko je v absolútnom poriadku až do chvíle, keď o Darrena začne prejavovať záujem psychiatrička Judy.
Žena s krásnym telom, no chladným srdcom. Wayne a J. D. sa boja, že Judy by mohla zničiť nielen ich dlhoročné priateľstvo, ale i ich kapelu, ktorá sa špecializuje na coververzie hitov Neila Diamonda. A tak s pomocou ich futbalového trénera unesú Judy a predstierajú, že zomrela. A príbeh sa začína.
Belphégor - Fantóm Louvru (Belphégor: Le Fantome du Louvre)Francúzsko 2001, 142 minút. Réžia: Jean-Paul Salomé. Scenár: Jean-Paul Salomé a Jérome Tonnerre. Hrajú: Sophie Marceauová, Michel Serrault, Frédéric Diefenthal.
Komédia Belphégor je digitálnymi technológiami vyzbrojená mystika. Všetko tu už bolo, a tak sa recyklovaná klasika alebo starý televízny seriál stávajú bežnou súčasťou hollywoodskej filmovej mašinérie - naposledy to tak bolo pri dvojdielnej Múmii či Charlieho anjeloch. Aj producenti krajiny galského kohúta a hrdej Marianne neodolali vábeniu podobných istôt. Siahli po úspešnom domácom televíznom sériáli z polovice šesťdesiatych rokov a pod názvom Belphégor - Fantóm Louvru ju vyslali do kín.
Na úplnom začiatku bol román Belphégor Arthura Bernédea, po prvý raz sfilmovaný už v roku 1926. O nové spracovanie sa postaral u nás zatiaľ nie veľmi známy režisér Jean-Paul Salomé.
Zhodou okolností prichádza hlavná hrdinka Lisa (Sophie Marceauová) zároveň o svoj obchodík aj o starostlivú matku. Pomoc aj srdce jej ponúkne sympatický Martin (Frédéric Diefenthal), ale situáciu skomplikuje duch egyptskej múmie Belphégor, ktorý je utajený v skladiskách Louvru - prostredníctvom Lisy chce po rokoch nedobrovoľného putovania svetom vstúpiť do večnosti.
Naháňa ho policajný inšpektor s tvárou starnúceho Michela Serraulta, párik vedcov a niekoľko upachtených múzejných strážnikov.
Francúzski kritici tvrdia, že film je jedným z ďalších príspevkov francúzskej kinematografie do diskusie o - zatiaľ - nedostižnosti amerického filmového rýchloobčerstvenia.