BRATISLAVA – Firmy na Slovensku nakúpili vlani reklamný priestor za takmer 11,5 miliardy korún. Trh s reklamou ťažil z celkového oživenia ekonomiky a naplnil očakávania odborníkov.
Zvyšovanie reálnych miezd, výplata dlhopisov, mierny pokles nezamestnanosti a rast ekonomiky – to všetko pozitívne vplývalo na utrácanie spotrebiteľov. A to bol hlavný stimul pre reklamu.
Podľa údajov spoločnosti ACNielsen vzrástol vlani reklamný trh o fantastických 35 percent. Sám Branislav Géc z ACNielsen však nabáda na opatrnosť. Výpočty totiž vychádzajú z oficiálnych cenníkov, a nezohľadňujú preto zľavy a rôzne dohody medzi inzerentmi a médiami.
Najviac reklamy bolo v televíziách, ktoré si z celkového reklamného koláča ukrojili takmer osem miliárd korún.
Autor: tom