Habscheid: Slovákom nedáme priestor

Hlavným trénerom Kanady na šampionáte je MARC HABSCHEID (42), za asistentov si vybral nemenej známe mená Toma Renneya a Craiga McTavisha. Habscheid sa vo svojej prvej sezóne na lavičke javorových listov predstavil s hokejistami z európskych klubov aj ...

FOTO

Hlavným trénerom Kanady na šampionáte je MARC HABSCHEID (42), za asistentov si vybral nemenej známe mená Toma Renneya a Craiga McTavisha. Habscheid sa vo svojej prvej sezóne na lavičke javorových listov predstavil s hokejistami z európskych klubov aj na decembrovom turnaji Loto Cup v Piešťanoch. Pravda, z toho mužstva sa na MS nedostal ani jeden hráč. Ako aktívny hráč pôsobil v NHL 11 sezón v Edmontone, Minnesote, Detroite a v Calgary, v 345 zápasoch nazbieral 161 bodov. V závere kariéry hral v Augsburgu (Nem.), v Zugu a v Berne (oba Švajč.). Žije v Calgary, má dve deti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kanada prišla do Rakúska obhájiť vlaňajšie prvenstvo a vo štvrťfinále play off narazí na Slovensko. Ktorého súpera z viedenskej skupiny by ste si vybrali?

"Ťažko si vyberať, berieme to tak, ako to prišlo. Slovensko má na šampionáte vynikajúcich hráčov, ale my si veríme. Kanada bola úspešná proti Slovákom na vlaňajších majstrovstvách sveta aj Svetovom pohári. Chceme túto bilanciu predĺžiť."

Čo viete o slovenskom mužstve?

"Takmer všetko. Hrali sme proti sebe na turnajoch v sezóne, videl som viacerých hráčov z terajšieho mužstva. Poznám ich aj z NHL. Slovensko predstavuje veľkú silu v útoku. Pálffy, Šatan, Marián Hossa i ďalší majú veľký kredit v NHL. Nesmieme im dať priestor na ľade. Slovenskí hráči sú dobrí korčuliari, šikovní v kombinácii."

SkryťVypnúť reklamu

Čo považujete za výhodu Kanady?

"Máme dosť skúsených hráčov z rozhodujúcich zápasov play off o Stanley Cup. V základnej a osemfinálovej časti šampionátu sme skúšali rôzne možnosti, zvykali sme si na veľké klzisko. Musíme sa poučiť zo zápasov, ktoré nám nevyšli. V šiestich zápasoch sme dostali štrnásť gólov. Chceme sa zlepšiť aj v defenzíve."

Aj v roku 2002 sa Kanada so Slovenskom stretla vo štvrťfinále.

"Viem, na čo narážate. Slovensko vtedy vo švédskom Karlstade vyhralo 3:2 a potom sa stalo majstrom sveta. Naše mužstvo je naladené na víťazstvo, v kolektíve vládne pohoda, chceme postúpiť. V Kanade nás sleduje množstvo fanúšikov. Čaká nás veľmi ťažký zápas." (on)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 649
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 419
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 291
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 421
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 714
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu