Preteky o dieťa roku 2000 Slovensko obídu?

"Čakám druhé dieťa po 12 rokoch, takže je mi úplne jedno, či sa narodí 31. decembra alebo 1. januára, hlavne nech je zdravé. Ani mi nenapadlo, aby som si plánovala pôrod presne na minútu po polnoci. Je mi to úplne jedno. Ženy, ktoré tak uvažujú, asi ...

"Čakám druhé dieťa po 12 rokoch, takže je mi úplne jedno, či sa narodí 31. decembra alebo 1. januára, hlavne nech je zdravé. Ani mi nenapadlo, aby som si plánovala pôrod presne na minútu po polnoci. Je mi to úplne jedno. Ženy, ktoré tak uvažujú, asi nemajú iné problémy. Ja ich mám dosť na to, aby som rozmýšľala, či moje dieťa bude prvé v roku 2000," hovorí tridsaťštyriročná budúca matka Beata Majerová, ktorá by mala rodiť v banskobystrickej Rooseveltovej nemocnici krátko po 1. januári. Hoci sa s týmto názorom stotožňuje drvivá väčšina rodičiek, obchodný ťah s dieťaťom roku 2000, nazývaným dokonca dieťaťom milénia, vyvolal najmä v zahraničí ošiaľ organizovaných tehotenstiev. Slovensko, zdá sa, podobné pôrody so stopkami obídu. MUDr. Jozef Babic, zástupca prednostu gynekologicko-pôrodníckeho oddelenia Rooseveltovej nemocnice pripúšťa, že súčasná medicína umožňuje rodiť na minúty presne, teda aj minútu po polnoci. Takýto pôrod však treba vopred pripraviť. "Pokiaľ viem, nikto z mojich kolegov nemá objednanú pacientku na polnoc," hovorí MUDr. Babic. V súvislosti s pretekmi o dieťa roku 2000 sa otvára aj otázka morálky. Je takéto časovanie ešte etické? "V prípade programovaného pôrodu, čiže takého, ktorý by sme nemuseli vyvolávať, je všetko v poriadku a dá sa načasovať aj na prvé sekundy nového roka. V žiadnom prípade by sme však nesúhlasili s vyvolávaním pôrodu či s cisárskym rezom. Bolo by to neetické, a to by sme my a myslím si, že ani naši kolegovia, nepripustili," dodáva MUDr. Babic. Okrem etických problémov s prvým dieťaťom roku 2000 sa objavili aj profesionálne, z ktorých vyplynulo, že vyhlásiť skutočne prvé dieťa roku bude veľmi ťažké. Pôrodníci totiž stále vedú diskusie o tom, kedy je vlastne možné považovať dieťa za narodené. "Niektorí hovoria, že stačí, aby bola von hlavička, iní až keď je celé telíčko a ďalší, že až po prestrihnutí pupočnej šnúry. Napokon sme sa dohodli na tom, že narodenie budeme rátať od chvíle, keď je porodené celé telo," konštatoval MUDr. Babic.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

DANIEL VRAŽDA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 727
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 533
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 538
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 527
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 459
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 044
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 203
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu