zamerať pozornosť na priemyselný park, ktorý by mal vzniknúť na Záhorí. Bude zameraný na vývoj a výrobu mikroelektroniky. Do projektu sú zapojení zahraniční investori, ktorí majú záujem využiť výhodnú polohu Slovenska na križovatke dopravných ciest s Českou republikou, Maďarskom a Rakúskom. Zapojiť doň sa chce spoločnosť Sun a ďalšie firmy z Taiwanu, USA a Izraela. Druhý priemyselný park vzniká na podnet automobilového priemyslu a bude zameraný na doplnenie doterajších aktivít Volkswagenu na Slovensku. Park priniesie rozšírenie investícií Volkswagenu, zvýšenie zamestnanosti a rozvoj domácej subdodávateľskej siete. Tretí priemyselný park by mal vzniknúť v silikátovej zóne okolo Lučenca. Jeho iniciátori už predložili niekoľko návrhov na vybudovanie zóny, v ktorej by sa prvotne, ale aj druhotne spracúvali horniny na báze silikátu. Výrobky z týchto hornín je možné spracúvať v elektronike, čo by znamenalo možnosť kooperácie s hospodárskym parkom na Záhorí," povedal v rozhovore pre SME minister hospodárstva Ľubomír Harach.
Na uvedenie zón do života však stále chýbajú potrebné zákony. Rezort ministerstva hospodárstva už predkladal legislatívny návrh vypracovať potrebné zákony, ten však neprešiel. Pri tvorbe zákonov spolupracuje rezort hospodárstva so Slovenskou obchodnou a priemyselnou komorou. Ako pre SME povedal jej predseda Peter Mihók, nie je zatiaľ isté, či bude lepší plošný zákon na tvorbu zón, alebo či by mal vznik každej zóny upravovať samostatný zákon. Minister Harach sa prikláňa k návrhu, podľa ktorého by mala zóna vzniknúť pri súčasne platnej legislatíve a až jej fungovanie vyvolá potrebné legislatívne úpravy.
Zvýhodnené hospodárske parky dnes úspešne fungujú v Poľsku a Maďarsku. Podľa P. Mihóka je ich životnosť niekoľko rokov, ale v prípade Slovenska a ostatných stredoeurópskych krajín je limitovaná vstupom do Európskej únie. To so sebou prináša začlenenie sa do spoločného európskeho trhu, v ktorom nemajú zvýhodnené opatrenia miesto.