BRATISLAVA (SME - mar) - "Kúpil som manželke župan. Až keď som ho doma znova rozbalil a lepšie sa mu prizrel, zistil som, že jej bude určite veľký. Preto ho chcem vymeniť. Z oddelenia ma poslali sem, že tu to vybavia," hovorí mladý muž v bratislavskom obchodnom dome Tesco pri pulte reklamácií a služieb zákazníkom. Včera sa tu takmer celý deň hadil dlhý rad a dve ženy mali plné ruky práce. "Čo reklamujú? Všetko. Skutočne všetko. Od textilu, topánok až po videorekordéry," hovorí pracovníčka Tesca K. Vallová. Požiadavka mladého muža je vybavená kladne a on odchádza späť do oddelenia textilu vybrať menší župan. V predvianočnom období v snahe zohnať darček pre svojich blízkych sa úmerne s nákupmi zvyšuje aj množstvo reklamovaného a vymieňaného tovaru. Základnou podmienkou na uplatnenie výmeny je predloženie kúpeného tovaru a dokladu o kúpe. Ak vec nebola ešte používaná, môže zákazník požadovať výmenu alebo vrátenie peňazí. Ďalšou nevyhnutnou podmienkou je uplatnenie nároku v stanovenej lehote.
(Pokračovanie na 2. strane)