predaja aj na Slovensku. Majiteľ kníhkupectva s ponukou 6000 titulov však priznáva, že dopredáva zásoby a končí. "Denne našu stránku navštívilo šesť až deväť ľudí, mesačne sme mali nanajvýš 15 objednávok." Druhé kníhkupectvo podobného rozsahu je na tom lepšie, ale obraty sú tiež smiešne. "Mesačne predáme pár desiatok kníh. Dodacie lehoty sú od 1 do 14 dní, ale niekedy titul nie je na sklade, a tak dodaciu lehotu sme mali aj dva mesiace. Pokúšali sme sa predávať aj hudobné CD. Avšak hudobní fanúšikovia s prístupom na internet dobre poznajú adresy, kde si môžu ľubovoľnú muziku pirátsky stiahnuť v obľúbenom formáte MP3," sťažuje sa virtuálny kníhkupec. Slovenský internet svoje obchodné možnosti teda ešte neobjavil. Aj keď prostredníctvom internetu možno urobiť víkendový nákup s donáškou do domu, objednať si dovolenku či pizzu, kúpiť si hodinky alebo vybrať si nový byt, prežívajú v podstate len obchody s elektronikou a počítačmi. Ostatné viac-menej čakajú, že ich zlaté časy ešte len prídu. "Internet na Slovensku slúži len ako viac či menej podarený katalóg. Problémom je tu dokonca aj platenie prostredníctvom internetu. Rozvoju obchodovania po sieti bude až do roku 2003 brániť hlavne monopol Slovenských telekomunikácií, ktorý neumožňuje cenovo prijateľný prístup k internetu. Na americké pomery, kde server amazon.com ponúka knihy za polovičné ceny, si ešte počkáme," hovorí internetový prevádzkovateľ. Nízke obraty spôsobujú nízku efektívnosť internetových obchodov. Z tohto dôvodu obchodníci majú nízke rabaty a nedokážu zákazníkom vyjsť v ústrety s cenami. Kým vo Veľkej Británii dve tretiny internetových nákupov urobia ľudia lacnejšie ako v obchodoch, na Slovensku odborníci odhadujú, že je to sotva päť percent.