Poslanec SDĽ Viliam Sopko pre SME odmietol obvinenia o brzdení reformy svojou stranou s tým, že ide "o bludy a nezmysly". Hovorí, že "je nevyhnutná, nie sme proti nej. Musí byť premyslená a dokonale pripravená. Treba prijať takmer 70 zákonov v roku 2000 a parlament ešte nič nedostal. Ak mám pokútne získavať podklady od pána Nižňanského, tak nás poslancov to uráža. S výborom pre verejnú správu by mal pán Nižňanský spolupracovať. Pozvali sme ho na výbor, domáhame sa toho ešte do sviatkov". Podľa neho je skutočne otázkou, či sa legislatívny proces prijatia 70 zákonov za rok stihne: "Tvrdím, že nie. Čiže buď treba posunúť termín, ale ja ho neposúvam, alebo treba povedať, že sme zmeškali v čase prípravy tento proces." Poslanec Kresánek označil takéto úvahy za "extrémny pesimizmus" a zdôraznil, že spustenie reformy v januári 2001 je nesmierne dôležité. "Keby bol neskorší termín a blížili by sa voľby, tak strany, ktoré sú, bohužiaľ, zviazané aj s regionálnou verejnou správou, by túto vec považovali za zemetrasenie a bránili by sa tomu. V roku volieb 2002 by už bolo neskoro a lobizmus štátnej správy by bol silný," zdôraznil Kresánek. Na margo útokov voči vládnemu splnomocnencovi Kresánek poznamenal, že až po tom, čo začiatkom januára 2000 predloží Nižňanský koncepciu reformy, môže nastať diskusia. Podľa neho teraz zasahovať by bolo nelogické. Navyše snahy na vyslovenie nedôvery Nižňanskému sú bezpredmetné aj z toho dôvodu, že vládny splnomocnenec končí svoju činnosť predložením koncepcie reformy verejnej správy do vlády, čo sa udeje o niekoľko dní začiatkom budúceho roka.