lave počas prednášok na tému Ako ďalej v príprave žiakov na manželstvo a rodičovstvo. Podľa slov I. Lukšíka z Pedagogickej fakulty UK v Bratislave majú niektorí pedagógovia problémy s vyučovaním sexuálnej výchovy na školách preto, že boli vychovávaní v presvedčení, že "takéto témy sú tabu a nemá sa o nich verejne hovoriť". Na Slovensku sa zaviedla výchova k manželstvu a rodičovstvu ako vyučovací predmet v septembri roku 1998, teda jej prínos v praxi nie je taký evidentný ako v iných krajinách, kde je zavedená už dlho. Podľa prieskumov chcú väčšinou na týchto hodinách chlapci hovoriť o praktických veciach a sexe, pričom dievčatá uprednostňujú témy ako láska, vzťahy, chodenie, zamilovanosť. "V Holandsku je tento pomer iný, až 70 percent chlapcov chce hovoriť viac o láske než o sexe. Zrejme je to spôsobené tým, že je tam sexuálna výchova zavedená dlhšie a nie je pre študentov takou raritou ako u nás," zdôraznil I. Lukšík. Podľa učebných osnov by sa na stredných školách v rámci výchovy k manželstvu a rodičovstvu mali učitelia zhovárať so študentmi aj o takých témach ako antikoncepcia, interrupcia, pohlavná zdržanlivosť a tabuizované by nemali byť ani homosexuálne a lesbické vzťahy, petting či masturbácia. ANDREA KADNÁROVÁ