Vojna o Kofolu zatiaľ nemá jasný koniec

BRATISLAVA (SME - rf) - Tvrdá obchodná vojna medzi českou firmou Galena, ktorá je majiteľom ochrannej známky Kofola, a niektorými slovenskými výrobcami nealkoholických nápojov pokračuje zatiaľ vo verbálnej rovine napriek viacerým snahám Galeny o zastaveni

e výroby. Naopak, výrobcovia podali návrh na vymazanie ochrannej známky Kofola na Slovensku a neskôr aj na vymazanie ochrannej známky Kofo (sirup, z ktorého sa nápoj Kofola vyrába). Jadro sporu je v tom, že na Slovensku dostalo licenciu na výrobu známej Kofoly pätnásť firiem. O licenciu žiadali aj ďalšie spoločnosti, no nedostali ju. Preto asi desať firiem začalo vyrábať nápoj bez licencie so sirupom vyrobeným na Slovensku s tým, že nápojom dali iné názvy. Tie sa však veľmi podobajú na pôvodný názov, napríklad Šofola, Kofo-la, MK Kofola a podobne. To sa nepáčilo vedeniu českej spoločnosti Galena, ktoré žiada firmy bez licencie o zastavenie výroby. Ofenzíva slovenských výrobcov spočíva v napadnutí faktu, že Galena udelila na Slovensku pätnásť licencií, čím podľa zástupcu patentovej kancelárie Genium Štefana Holakovského sa stráca rozlišovacia spôsobilosť slovného označenia Kofola. "Podľa mňa sa nedajú rozlíšiť, keď toľkí výrobcovia svoje tovary označujú rovnako alebo zameniteľne," tvrdí Š. Holakovský. Aj preto chcú vymazať na Slovensku ochrannú známku, aby mohol na Slovensku vyrábať kofolu každý, kto bude chcieť. Známka je registrovaná na označovanie kofolových sirupov a "strojových minerálnych vôd". Výraz "strojová minerálna voda" však slovenčina nepozná. Argumentom teda je, že známka Kofola nie je na Slovensku registrovaná v spojitosti s nealkoholickým nápojom. Vedúci obchodného útvaru firmy Galena Opava Aleš Martínek hovorí, že slovné spojenie "strojová minerálna voda" označuje v češtine nealkoholický nápoj. Znamená to, že argument slovenských výrobcov je postavený na nevhodnom preklade z češtiny do slovenčiny, čiže na slovnej hračke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 681
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 468
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 448
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 454
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 580
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 993
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu