V treťom ročníku kampane Deň červených nosov občianskeho združenia Slovenská nádej dieťaťa (SLONAD) sa predalo vyše 50-tisíc klaunovských červených nosov. Čistý zisk z predaja sa odhaduje na sumu vyše milióna korún. Získané prostriedky využije SLONAD na prevádzku detskej linky záchrany, ktorá pomáha riešiť problémy týraných a zneužívaných detí.
Združenie na telefónnych číslach 0820 32 32 32 a 0820 43 43 43 prevádzkuje dve detské linky záchrany, na ktoré denne zavolá približne tristo detí. "Z volajúcich detí viac než päťdesiat percent skutočne potrebuje pomoc. Poďakovanie za podporu tohtoročnej kamapane patrí preto sponzorom, ale predovšetkým všetkým ľuďom, ktorí sa rozhodli kúpou červeného nosa pomôcť týraným deťom," uviedla Mgr. MARIANNA KOVÁČOVÁ, riaditeľka SLONAD-u.
Na Slovensku sa ročne eviduje okolo 500 prípadov týrania a zlého zaobchádzania s deťmi a viac ako 400 prípadov sexuálneho zneužívania maloletých detí. Podľa odhadov odborníkov je to však len špička ľadovca.
Symbol pomoci trpiacim a zneužívaným deťom si verejnosť mohla zakúpiť od októbra do novembra v stánkoch zásobovaných spoločnosťami Mediaprint-Kapa, v pobočkách Slovenskej pošty, v predajniach Jednoty, obchodných domoch Tesco a spoločnosti Euro Tel Bratislava. Súčasťou kampane bol aj benefičný koncert O láske a deťoch, ktorý sa uskutočnil 28. októbra - v Deň červených nosov. Kúpou červeného nosa podporovatelia kampane získali aj výherný kupón. Z desaťtisíc poslaných kupónov predstavitelia SLONAD-u a partnerských spoločností vyžrebovali minulý týždeň desiatich výhercov hodnotných cien. (inš)