využitie informačných technológií na školách. "Cieľovou skupinou bol druhý stupeň základných škôl, no na Slovensku sa robil prieskum len na stredných školách," povedala národná koordinátorka projektu Viera Blahová. "Najčastejší dôvod nevyužitia počítačov je, že sú zastarané alebo pokazené a školy sa ich nedokážu zbaviť - nemôžu ich odpísať," dodala. Nestačí totiž dať školám počítače, ak sa nezmení spôsob učenia. Na Slovensku síce využíva počítače s internetom vyše 80 percent škôl, no len na 20 percentách sa k nim dostane viac ako polovica žiakov. "Spoločnosť sa mení a obklopuje nás stále viac informácií. Musíme žiakov naučiť ich prijímať, aby sa mohli celý život vzdelávať. Vyžaduje si to totiž trh práce," vysvetlila Blahová. Najväčšou zmenou v pedagogike je podľa nej fakt, že tok informácií na školách už nebude jednosmerný a učitelia budú viesť žiakov k väčšej samostatnosti. Dôležité je aj vzdelávanie učiteľov, aby dokázali počítače používať v praxi. "Nestačia im krátke rýchlokurzy. Cítia sa nepríjemne pred žiakmi, ktorí toho vedia často viac. Majú strach, a preto techniku nepoužívajú vôbec," povedala Blahová. Na Slovensku sa dostávajú nové počítače do škôl vďaka projektu Infovek, ktorý by sa chcel venovať aj vzdelávaniu pedagógov. Tento rok naň bolo zo štátneho rozpočtu vyčlenených 20 miliónov, v návrhu budúcoročného rozpočtu je to 50 miliónov korún. "Porovnajme to s Dánskom. To vyčlenilo na pripojenie škôl na internet 180 miliónov dánskych korún na štyri roky," dodala Blahová. V prepočte na našu menu je to okolo 260 miliónov korún na rok.