u Energia pre demokraciu. Jeho cieľom je podporiť mestá s opozičnou samosprávou - nateraz Niš a Pirot - a izolovať juhoslovanského prezidenta Miloševiča. Šéf delegácie Európskej komisie (EK) v Belehrade M. Graham však odmieta definovať vývoj udalostí ako pozitívny signál. Vyzýva na výnimočnú opatrnosť, pričom poukázal na udalosti uplynulých 13 dní. Ako dodal, je možné, že nečakané rozhodnutie Belehradu malo vyvolať zmätok v priebehu pondelňajšieho bruselského stretnutia ministrov zahraničných vecí EÚ, ktorí mali v pondelok na programe diskusiu o rozšírení poskytovania palivovej pomoci o ďalšie mestá. Aj starosta Nišu Zoran Živkovič rozhodnutie umožniť kamiónom cestu do svojho mesta označil za prekvapujúce a nevylúčil, že môže ísť o trik.
Akciu sprevádzal chaos. Napriek inštrukciám juhoslovanských úradov, aby sa transport najprv podrobil dodatočnej colnej kontrole v Niši, prvý kamión prišiel krátko po polnoci priamo do tamojšej teplárne, kam jeho vodiča navigovali novinári. V teplárni na kamión nečakal žiadny oficiálny predstaviteľ mesta a jej zalarmovaný riaditeľ rozhodol, že treba čakať na vyjasnenie situácie. Kamióny boli na územie Juhoslávie vpúšťané po jednom v asi hodinových intervaloch. O 4.00 h tamojšieho času boli v Niši tri vozidlá a ďalšie do mesta údajne smerovali. Kamióny s 350 tonami vykurovacieho oleja boli na hraniciach zadržiavané od 24. novembra, čo úrady zdôvodňovali stále novými byrokratickými problémami. Vodiči sa pritom po celý čas mohli vzdialiť od áut maximálne na niekoľko metrov a juhoslovanské úrady požadovali zaplatiť parkovací poplatok 150 mariek na deň. Uplynulý piatok sa EÚ po sťažnostiach vodičov na neznesiteľné podmienky rozhodla akciu zastaviť, kamiónom však nebolo umožnené hraničný priechod opustiť.