Na Slovensku sú vysoké úroky bánk najlepšie rozoznateľným znakom problémových bánk. Banky síce väčšinou nedokážu samy zarobiť toľko, koľko dajú klientom na úrokoch, ak by sa však zastavil prílev nových a nových vkladov, banka by zostala bez peňazí.
MASÍVNE REKLAMY A SÚŤAŽE
Každá banka potrebuje takisto ako každý iný podnikateľský subjekt reklamu - či už vo forme inzerátov, alebo súťaží. Ak však ide o naozaj masívnu reklamu, vzniká pochybnosť, či sa peniaze vynaložené na reklamu banke naozaj vrátia a či to nerobí len preto, aby si udržala vklady a zabránila tak strate likvidity.
NEDOSTATOK INFORMÁCIÍ
Takmer každá banka má momentálne väčšie či menšie problémy a ak o nich otvorene hovorí a hovorí aj o spôsoboch, ako ich chce riešiť, je to v poriadku - teda ak sú jej plány reálne. Ak však nejaká banka odmieta zverejniť čísla o svojom stave, spravidla je to preto, že má nielen mierne, ale naozaj veľké problémy a snaží sa to pred médiami ukryť.
ZLOŽITÁ AKCIONÁRSKA ŠTRUKTÚRA
Nejasná akcionárska štruktúra je pri bankách skoro vždy dôvodom na obavy. Ak je totiž jasný vlastník banky, je jasné, kto má v prípade problémov banke pomôcť alebo ju predať niekomu, kto jej bude vedieť pomôcť. Vo väčšine bánk totiž nie je v možnostiach manažmentov, aby samy banky ozdravili a musia im finančne pomôcť aj akcionári.