mi. "V letectve sú dve skupiny, ktoré sa sporia, jedni hovoria to, druhí ono. Rozhodol som sa riešiť problém tak, že zvolám okrúhly stôl, za ktorý sa posadia všetci, a z očí do očí si to rozdajú, pri stole bude sedieť aj prokurátor. Mňa to už prestalo baviť, bude definitívny koniec tomu, čo škodí armáde. Lebo ak sa to naťahuje ako žuvačka, nakoniec tie lietadlá stoja a prší na ne. Do konca roka sa musí rozhodnúť, čo s nimi," hovorí minister Kanis. Kauzou sa zaoberá aj vojenská prokuratúra. Účtovnú zostatkovú hodnotu vybraného jedného konkrétneho bojového lietadla Mig-21, spomedzi spomínaných 35, ktoré chceli predať, vypočítal Ústav súdneho inžinierstva Žilinskej univerzity v Žiline na 3 394 569 korún, ak by sa lietadlo využívalo ako zdroj náhradných dielcov, je cena 834 424 korún. Kauza, ktorú Vladimír Mečiar označil za nehoráznosť, pretože sa predávajú lietadlá za cenu horského bicykla (k rozhodnutiu o predaji lietadiel po 52-tisíc a podpísaniu zmluvy pritom došlo za jeho vlády), tak zrejme dospeje k záveru. Prešetrenie predaja stíhačiek inicioval niekdajší elitný pilot nadzvukových bojových stíhačiek a terajší štátny tajomník ministerstva obrany Jozef Pivarči. Za predaj stíhačiek po 52-tisíc sa označoval ako zodpovedný hlavne bývalý riaditeľ úradu pre výzbroj a techniku Michal Dzimko a v kauze sa spomínal aj bývalý šéf letectva Štefan Gombík. Jozef Pivarči však tvrdil, že Š. Gombík priamo neporušil zákon.