eľom miestnej časti Staré Mesto. "Parkovanie v centre je téma, ktorá ľudí trápi. Cítime sa ako medzi mlynskými kameňmi. Na jednej strane sa ľudia sťažujú, prečo obmedzujeme dopravu v meste, a na strane druhej im prekáža nedýchateľný vzduch," povedal na úvod starosta Starého Mesta Andrej Ďurkovský. Asi štyridsať divákov s očakávaním sledovalo, ako vyzerá návrh novej parkovacej politiky. "Chceme znížiť počet áut a podporiť MHD. Vytvoríme zónu 30, v ktorej budú môcť autá jazdiť len nízkou rýchlosťou a naplánovali sme si aj výstavbu záchytných parkovísk - zaparkovať a ísť. Zrušíme asi jednu tretinu z deväťsto vyhradených státí, aby sa tu dalo aj krátkodobo parkovať. V Bratislave však bude aj napriek tomu viac parkovacích miest, lebo postavíme parkovacie garáže," povedal riaditeľ Bratislavskej parkovacej služby Peter Poloma, s čím mnoho divákov nesúhlasilo: "Garáže problém nevyriešia. Najskôr treba obmedziť počet áut. Nesmiete však podnikateľov nútiť, aby chodili peši." Hlavnou črtou debaty bol problém, kto by mal byť uprednostnený: jedni podporujú motoristov, druhí chodcov, ďalší cyklistov. "Chodec je normálny a jeho bezpečnosť je prvoradá. Motorista je už nadstavbou," povedal jeden z nespokojných obyvateľov Starého Mesta. Podľa informácií Bratislavskej dopravnej služby denne od 8. 00 do 16. 00 hodiny zaparkuje v centre asi 21-tisíc áut. Po návod, ako riešiť situáciu s parkovaním, si zodpovední išli do zahraničia. "Parkovanie na uliciach je v zahraničí skôr výnimkou. Ak pribudne 200 miest v podzemných garážach, zmiznú miesta z ulíc. V zahraničí funguje polícia lepšie ako u nás a ľudia si nedovolia zle parkovať," povedal Poloma. "Musíme si ich vychovať. To, čo by sme mali zmeniť, to nechce peniaze, ale rozum," dodal Ďurkovský.
(pal)