BRATISLAVA (SME - maj) - Výstavba metra v Bratislave by sa mala podľa plánov začať v roku 2001. Ako informovala tlačová tajomníčka bratislavského magistrátu Andrea Veselá, momentálne sa začínajú už pripravovať návrhy, ako by sa dal najlepšie zrealizovať nosný systém mestskej hromadnej dopravy v Bratislave na vytvorenie tzv. ľahkého metra. Výhodou tohto typu metra sú užšie tunely, a preto aj nižšie stavebné náklady a možnosť menšieho polometru na zákrutách. Ľahšie metro tiež umožňuje rýchle klesanie a stúpanie. Koľajové vozidlá budú mať zjednotenú šírku koľajnice 1435 mm, a to umožní, že do metra budú vchádzať aj iné vozidlá, ktoré budú premávať na voľnej trati po povrchu a budú mať zariadenie na vrchný odber elektrického prúdu. Súčasný stav projektovej a územnej prípravy sa zaoberá prvým prevádzkovým úsekom trasy B metra Janíkov dvor - Trnavské mýto. Hlavné mesto Bratislava bude realizovať stavbu prostredníctvom akciovej spoločnosti Metro. Ešte pred začatím stavby musí predložiť dokumentáciu pre stavebný zámer a stavebného riešenia na štátnu expertízu v alternatívnych návrhoch. V jednej z alternatív sa uvažuje o tom, že aj na území mestskej časti Bratislava-Petržalka bude vybudovaná rýchlodráha. Tým by vznikla aj nová možnosť prepojenia letísk Viedeň - Schwechat - Bratislava - Ivanka pri Dunaji prostredníctvom rýchlovlaku. Ak bude stavebný zámer odsúhlasený vo vláde SR a nájde sa dostatok finančných prostriedkov, výstavbe metra v Bratislave už nič nebude brániť.