jeden z najväčších českých predajcov slovenských dovoleniek - cestovná kancelária Atis z Bruntálu, ktorá má v Česku a na Slovensku okolo 1500 províznych predajcov. Podľa slov jej obchodného riaditeľa Petra Krča očakávali v predaji Slovenska trošku väčší boom. Ako uviedol, v prvej vlne sa minulo len 20 - 30 percent kapacít, a to najmä tie, pri ktorých im dali hotelieri rozumné ceny. Keď sa majitelia hotelov, ktorí nasadili vyššie ceny, presvedčili, že to trh neunesie, začali zľavovať. "V lepšom prípade nám hotelieri zlacnenie oznámili, takže sme mohli následne informovať klientov. V horšom prípade nám však ubytovatelia zníženie cien neoznámili a sami si predávali kapacity o tretinu až polovicu lacnejšie," hovorí P. Krč. "Predstavte si, čo si o nás pomyslí klient, keď zistí, že hotel mu dáva o toľko nižšiu pultovú cenu ako cestovka. Jednoducho si zaradí cestovku do jedného vreca so zlodejmi." Nielen Silvester 2000 a miléniománia, ale aj pohyb kurzu koruny a zvyšovanie nákladov narobili v tomto roku v cenovej politike cestovných kancelárií a ubytovateľov nemalý chaos. "Najhoršie je, že čoraz častejšie sa stáva, že hotel najprv od nás chce, aby sme mu naháňali klientov, a keď to urobíme, on im pri odjazde dá vizitku s tým, že - nabudúce si príďte objednať pobyt rovno ku mne, dám vám to lacnejšie, nechoďte cez cestovku." Na našu otázku, ktoré slovenské hotely sa takto správajú, P. Krč nechcel bližšie odpovedať.