Grada Publishing
Cena: 218 Sk
Jedným z významných predpokladov dosiahnutia podnikového cieľa je premyslená rozvojová stratégia podniku, tvorba a realizácia strategického finančného plánu. Jadrom tvorby strategického plánu sú potom zásadné finančné a investičné rozhodnutia.
Úvodná kapitola sa venuje strategickému plánovaniu, konkrétne analýze a hodnoteniu zdrojov podniku, výrobného programu, ekonomickej a finančnej situácie, silných a slabých stránok firmy, ako aj analýze a prognóze vývoja okolia podniku.
Možno tu získať informácie o stanovovaní cieľov, tvorbe podnikateľ-skej stratégie, plánu a tiež aké sú požiadavky kladené na správny strategický plán.
Autor sa zastavuje aj pri zdrojoch financovania. Svoj priestor tu má aj plánovanie výnosov a náklady, ako aj plánovanie hospodárskeho výsledku a dane z príjmov. Nachádzajú sa tu aj informácie týkajúce sa plánovania súvahy a získavania dodatočného externého kapitálu. Ďalej sa tu rozoberá problematika riadenia rastu - trvalý rast, vyvážený rast, rast bez nárokov na externý kapitál, problémy príliš rýchleho, resp. pomalého rastu. Autor pridáva aj rady týkajúce sa voľby finančnej štruktúry, plánovania peňažných tokov, ako aj odporúčania pre počítačovú podporu strategického finančného plánovania. (sbr)