Predpoveď počasia by nemala byť reklamno-módna šou

Prijatie zákona o koncesionárskych poplatkoch, ktorý platí od 1. septembra, sprevádza(la) mohutná reklamná kampaň vo verejnoprávnych médiách, hradená zrejme z našich koncesionárskych platieb. Vzal to čert, napokon sa za posledný rok kvalita mnohých ...

Prijatie zákona o koncesionárskych poplatkoch, ktorý platí od 1. septembra, sprevádza(la) mohutná reklamná kampaň vo verejnoprávnych médiách, hradená zrejme z našich koncesionárskych platieb. Vzal to čert, napokon sa za posledný rok kvalita mnohých relácií a hlavne objektivita spravodajstva posunula evidentne smerom k lepšiemu, bohužiaľ, až na jednu výnimku potvrdzujúcu pravidlo. Tou je podľa mňa relácia Predpoveď počasia. Vôbec nechápem, z akého dôvodu STV kupuje za naše peniaze zahraničný produkt, ktorého výpovedná a informačná hodnota sa blíži k nule. Na Slovensku máme dostatok kvalitných, erudovaných a nepochybne aj mladých a fotogenických meteorológov, schopných vystupovať pred kamerou, viď príklad ČT alebo rakúskej ORF. Namiesto poskytnutia kvalifikovanej informácie o celkovej poveternostnej situácii, doplnenej aspoň stručným vyobrazením aktuálnej synoptickej mapy, môžeme naopak sledovať akúsi prihlúplu reklamno-módnu šou prezentovanú vygumovanými kráskami, nemajúcimi ani šajn o nejakej meteorológii. Sám som sa raz naivne zúčastnil konkurzu na post moderátora počasia v istej slovenskej súkromnej televízii, takže viem, o čom hovorím. To, čo je normálne v súkromných médiách, by však nemalo byť brané ako berná minca vo verejnoprávnych. Sledujúc Predpoveď počasia na STV, neviem, či sa mám smiať, alebo to druhé. Efektná počítačová grafika nám posúva po obrazovke anonymné obláčiky, z ktorých niekde prší a inde zasa nie. Moderátorka sa pritom ladne pohybuje sem a tam, gracióznymi gestami sprevádza svoj "odborný" výklad o tom, či nám bude schnúť čerstvo umyté auto či bielizeň na šnúre. To všetko je dotvorené surrealistickou synoptickou "mapou" v pozadí. Ženy v domácnosti a návštevníci pohostinských zariadení môžu byť celkom spokojní s touto reklamou na počasie. Veď koľkokrát "im" predpoveď nevyjde, tak načo sa rozčuľovať. Smolu však majú tí, ktorí sa chcú dozvedieť viac a nechytia ČT ani ORF. Neostáva im nič iné, iba ťukať do barometra, sledovať mravce a lastovičky a pozerať sa, či Kriváň fajčí a bude pršať v relácii STV Panoráma počasia. Alebo kúpiť si SME a mať pred sebou čierne na bielom kvalitnú predpoveď.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

PETER FORRÓ, Bratislava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 648
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 416
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 280
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 416
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 723
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 936
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu