BRATISLAVA (SME - rf) - Keď premiér ráno prichádza do práce, prejde cez sekretariát, kde sú dve osoby a vchádza do veľkej, pomerne stroho a skromne zariadenej pracovne. Nezvyčajná je len jej veľkosť - premiér sedí za stolom v jednom rohu miestnosti, v druhom oproti nemu asi sedem metrov od stola je televízor a sedačka so stolíkom. Vedľa má menšiu kanceláriu na porady len so stoličkami a stolíkmi a jednu malú miestnosť na študovanie materiálov. Jeho osemčlenná kancelária zabezpečuje bežnú agendu, ktorá sa na neho valí. Ide o množstvo listov, ktoré pracovníci kancelárie spracúvajú, dávajú na vybavenie odborným sekciám a sú zodpovední za to, že pisateľovi odpovedia. Časť členov premiérovej kancelárie zabezpečuje výjazdy. Na každé stretnutie mu pripravia materiály, aby mal odborné podklady, a robia harmonogram na týždeň aj mesiac dopredu. Kancelárie podpredsedov vlády majú maximálne šiestich členov, najskromnejší je Ivan Mikloš so štyrmi. Chod Úradu vlády dnes zabezpečuje okolo 250 úradníkov a 231 ďalších ľudí. Napríklad odbory personálneho a sociálneho riadenia tvorí päť ľudí, odbor informatiky a racionalizácie štátnej správy, ktorí sú zodpovední za počítačové siete a vládnu sieť Govnet, spájajúcu Úrad vlády s ministerstvami - tiež päť ľudí. "V týchto odboroch sú naplnené stavy na asi šesťdesiat percent," hovorí vedúci Úradu vlády Tibor Tóth. Odbor vládnej agendy organizuje zasadania vlády. Prichádzajú naň materiály z ministerstiev, ľudia z odboru agendy ich študujú, kontrolujú úplnosť, korektnosť uznesení a podobne. "Chceme na vládu predkladať čisté a bezproblémové materiály.
(Pokračovanie na 3. strane)