Cestujúci z Bratislavy išli do Prievidze v autobuse s dierou v okne a vo vetrovkách

BRATISLAVA (SME - pal) - Ľudia, ktorí sa chceli v piatok minulý týždeň dostať z Bratislavy do Prievidze pravidelnou večernou autobusovou linkou, museli prežiť túto cestu vo vetre a zime. "Autobus má v jednom z bočných okien dieru," oznámil im šofér pred .

BRATISLAVA (SME - pal) - Ľudia, ktorí sa chceli v piatok minulý týždeň dostať z Bratislavy do Prievidze pravidelnou večernou autobusovou linkou, museli prežiť túto cestu vo vetre a zime. "Autobus má v jednom z bočných okien dieru," oznámil im šofér pred nastupovaním. Jeho priamy nadriadený, dopravný námestník Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) v Prievidzi Marián Kližan pre SME povedal: "Záležalo len na cestujúcich, či nastúpia. Mohli prespať v Bratislave v hoteli." Väčšina z nich nastúpila a zaplatila aj cestovné v plnej výške. Vodič sa usiloval rozbité okno vymeniť, ale bez úspechu. Poslať iný autobus by bolo zasa podľa M. Kližana nákladné: "Autobusy by museli ísť vlastne dve cesty naprázdno, čo by nás stálo asi 10 až 12-tisíc korún." Väčšina SAD na Slovensku nie je zisková: "Cena nafty stúpla päťnásobne, ale autobusový lístok stojí stále rovnako, pretože jeho výšku reguluje štát. Autobusy síce chodia plné, ale SAD peniaze nemá," povedal M. Kližan. O zľavách na doprave nerozhoduje SAD, ale zákon. "Dotácie štátu nám pokrývajú rozdiel medzi normálnou a zľavnenou cenou. Celý problém je ten, že tá normálna cena normálnou nie je," pokračoval ďalej M. Kližan, "ak by sa zvýšili ceny, zníži sa počet cestujúcich, taká je naša skúsenosť. Lepšie by bolo, keby sa zvýšili dotácie štátu. Lenže nie sú peniaze." Kvalita poskytovaných služieb sa podľa neho nezhoršuje najmä preto, lebo cestujúcich ubúda. "Každý by chodil autobusmi, ak by sa mohol odviezť rýchlo a pohodlne. Štát poskytuje zľavy, ale doplácame na to my. Priemerný vek autobusu by mal byť tri roky, u nás je to vyše desať rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 648
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 416
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 280
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 416
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 723
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 936
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu