aj vlakmi, uvažuje sa aj o neskoršej integrácii regionálnej autobusovej dopravy. Systém vypracovalo spoločne mesto Bratislava, Dopravný podnik Bratislava a Železnice Slovenskej republiky. Ako povedal Oto Mošovský z bratislavského magistrátu, systém budú môcť využívať držitelia celosieťových predplatných cestovných lístkov na MHD, ku ktorým si však musia dokúpiť kupón s tarifným príplatkom. Ten bude záujemcov stáť 50 korún. Tak bude môcť cestujúci využiť vlakovú dopravu na území celého mesta. K dispozícii je na území Bratislavy 13 železničných staníc. Skutočné náklady na príplatok sú 150 korún, rozdiel doplatí na polovicu mesto a železnice. Kupóny sa už predávajú v predajniach dopravného podniku, ich platnosť je jeden mesiac od zakúpenia. V rámci prípravy projektu sa zisťovali rozdiely pri použití len autobusovej dopravy v meste a pri využití nového systému integrovanej dopravy. Napríklad cesta z Devínskej Novej Vsi do stanice Nové Mesto trvá mestskou dopravou najmenej 41 minút a musí sa aspoň raz prestupovať. Vlakom, ktorý jazdí sedemkrát denne, to cestujúci zvládnu za 28 minút. Alebo cestujúci prichádzajúci na hlavnú stanicu pokračujú do Rače električkami alebo autobusmi, ktorými trvá cesta 24 minút. Pri použití vlaku bude trvať cesta len desať minút. Systém integrovanej dopravy potrvá zatiaľ skúšobne do konca roka. Ak sa experiment osvedčí, zavedie sa integrovaný systém osobnej dopravy natrvalo. Rozsiahlejšiemu projektu bráni hlavne to, že na železnici, v mestskej a medzimestskej autobusovej doprave platia rôzne tarify a rozdielne sú aj zdroje fimancovania.