HZDS V. Tkáč povedal, že vôľa podporiť novelu ústavy bude, „ale nie z hľadiska času. Ide o to, aby si niektorí poslanci pred odchodom na Ústavný súd nerobili z toho odborný pomník“. Ešte pred voľbami sa objavili úvahy, že okrem novely samotnej ústavy by bolo vhodné zmeniť aj preambulu ústavy, aby sa posilnil občiansky charakter Slovenskej republiky. K zmene preambuly však nedôjde, pretože by bola zrejme nepriechodná aj v samotnej koalícii a pravdepodobne by sa stala predmetom ostrej kritiky opozície. „Je to jedna z mála rozumných vecí, ktorú táto koalícia odsúhlasila,“ poznamenal Tkáč. Poslanec P. Kresák (SOP) povedal, že „sme sa nesnažili navrhovať riešenia, ktoré by boli nepriechodné“. Poslanec Orosz z SDĽ síce povedal, že nepokladá text za šťastne formulovaný, avšak zásadná požiadavka zmeniť preambulu by „zrejme nastala so zámerom prijať novú ústavu“. Podľa I. Šimka navrhuje zrušiť ústavný zákon o konflikte záujmov, do ústavy sa zakomponujú niektoré základné zásady a celá problematika sa bude riešiť sériou zákonov. V ústave by sa mal objaviť nový článok, ktorým sa rozširuje povinnosť oznamovať majetkové pomery osôb blízkych ústavným činiteľom. „Stáva sa, že funkcionár je čistý ako ľalia, ale jeho manžel, manželka alebo dokonca dieťa je milionárom alebo je správcom právnickej osoby, ktorá získava štátne objednávky,“ dodal Šimko. Na kauzu Gaulieder novela reaguje ustanovením, že mandátu sa môže poslanec vzdať osobným vyhlásením na schôdzi, respektíve písomne do rúk šéfa parlamentu. Nové je aj ustanovenie, že prezident môže pred vyhlásením referenda požiadať Ústavný súd SR (ÚS SR) o posúdenie súladu petície alebo uznesenia parlamentu s ústavou. K zmenám dôjde aj v počte členov ÚS SR. Z doterajších 10 členov sa ich počet rozšíri na 13. Funkčné obdobie ústavných sudcov sa predlžuje zo 7 na 9 rokov. Tá istá osoba môže byť vymenovaná za sudcu ÚS SR najviac v dvoch po sebe nasledujúcich obdobiach.